Grupa internatowa: uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną (wzrokową i intelektualną w stopniu umiarkowanym)
Czas trwania zajęć: 2 godz.
Prowadząca: Marlena Giżycka
mąka, cukier, jajka, proszek do pieczenia, olej, cynamon, przyprawa do piernika, mikser, forma do pieczenia, marchewka.
1. Przygotowanie przez uczestników zajęć stanowiska pracy. Wyjęcie niezbędnych sprzętów kuchennych. Przygotowanie produktów.
2. Nauczyciel zapoznaje wychowanków z planem działania, odczytuje przepis i przydziela zadania.
3. Wspólne przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania w kuchni.
4. Wykonanie przez uczniów przydzielonych im zadań (samodzielnie lub z pomocą wychowawcy):
5. Przypomnienie zasad estetycznego spożycia posiłków.
6. Wspólna degustacja ciasta marchewkowego.
Autor: Marlena Giżycka – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…