60 min
materac, koc, fotelik/krzesełko do pracy z blatem lub stolikiem, lampka do aromaterapii, instrument – bębenek, olejek zapachowy – cytrynowy, kawałek cytryny z cukrem, zapałki, odtwarzacz płyt CD, materiały plastyczne o zróżnicowanych fakturach, piórka, pianki plastyczne i inne, klej typu Magic, wycięte serce z bloku technicznego, np. czerwone, dowolna płyta z nagraniem muzyki relaksacyjnej lub piosenkami na Dzień Matki
1. Zajęcie wstępne / ok. 15 minut (dziecko przebywa w pozycji siedzącej w foteliku/krzesełku):
Witaj … (imię dziecka), witaj (imię),
jak się masz?/bis
Wszyscy cię witamy, wszyscy cię kochamy,
bądź wśród nas./bis
(Autor: Marta Bogdanowicz)
2. Zajęcia właściwe / 30 minut (dziecko przebywa w pozycji siedzącej z możliwością pracy rękami na blacie stolika, nauczyciel siedzi naprzeciwko):
3. Zajęcia końcowe (dziecko przebywa na materacu, otulone kocykiem):
Literatura:
Autor: Iwona Kołpacka – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…