myślenie, umiejętności polonistyczne – umiejętność czytania ze zrozumieniem
1 godzina
23.11.2021 r.
karty pracy, kredki.
1. Przywitanie.
2. „Głębokie wdechy, powolne wydechy” – ćwiczenie oddechowe.
Uczeń głęboko nabiera powietrze, zatrzymuje go chwilowo w płucach i powoli wypuszcza. Uczeń kładzie rękę na klatce piersiowej, nabiera głęboko powietrza nosem i powoli wypuszcza go ustami. Uczeń nabiera głęboko powietrza, następnie szybko go wypuszcza mocnym strumieniem, tak jak gdyby zdmuchiwał świeczkę.
3. „Co wiesz o nietoperzach?” – ćwiczenie dotyczące rozumienia czytanego tekstu i zapamiętywania istotnych informacji.
Uczeń dwukrotnie czyta tekst, następnie tekst zostaje zasłonięty, uczeń musi odtworzyć z pamięci istotnie informacje i odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Następnie uczeń samodzielnie sprawdza poprawność wykonania zadania, czytając tekst i zaznaczając poprawne odpowiedzi (zał. nr 1).
4. „Historyjka dziwnej treści” – ćwiczenie rozwijające umiejętność wyszukiwania w tekście informacji niepasujących do całości.
Uczeń czyta tekst i skreśla wyrazy niepasujące do całości. W razie potrzeby, może przeczytać tekst dwukrotnie (zał. nr 2).
5. „Litery czy liczby?” – ćwiczenie rozwijające umiejętność zapamiętywania szczegółów.
Uczeń skreśla wszystkie cyfry i odczytuje kolejne litery tworzące hasło (zał. nr 3).
6. „Gdzie jest ch?” – ćwiczenie utrwalające pisownię wyrazów zgodnie z zasadami ortograficznymi.
Uczeń czyta wyrazy zawarte w tabelce, wyszukuje i zamalowuje te, w których znajduje się dwuznak „ch” oraz przepisuje tylko te wyrazy, w których znajduje się „h” (zał. nr 4).
7. „Różne czcionki” – ćwiczenie doskonalące umiejętność czytania tekstu zapisanego różną czcionką.
Uczeń odczytuje litery, które są zapisane różną czcionką w wężu literowym, dzieli litery na wyrazy, z których następnie tworzy zdania (zał. nr 5).
8. „Zagadki” – ćwiczenie usprawniające logiczne myślenie (zał. nr 6).
9. Pożegnanie.
Bibliografia:
Autor: Barbara Pawlik-Goryl – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…