Przywitanie ucznia, stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery poprzez rozmowę z uczniem o aktualnych wydarzeniach i jego samopoczuciu. Zapoznanie z tematem lekcji oraz przedstawienie planu zajęć w postaci oddzielnych kartoników (załącznik nr 1).
1. “Rozwój społeczny”- karta pracy (załącznik nr 2).
Prezentacja różnych sytuacji z życia codziennego. Omawianie treści, analiza i wnioski.
2. Ćwiczenia ruchów naprzemiennych koordynujących półkule mózgowe:
3. Odreagowanie nieprzyjemnych sytuacji.
Uczeń zgniata papierowe kulki, które następnie depcze, skacze po nich tak, aby je spłaszczyć.
4. Skręcamy nowe meble – czytanie ze zrozumieniem i wykonywanie zadania zgodnie z instrukcją (załącznik nr 3).
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji. Zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia
słuchowej wypowiedzi.
Podsumowanie zajęć. Ustalenie samopoczucia poprzez wskazanie kciukiem.
Załączniki:
podanie ręki …………………………………………..
przytulanie ……………………………………………..
przybicie żółwika ……………………………………
pomachanie ręką …………………………………..
(sąsiadką, kolegą, babcią, tatą)
ubrać się jak chcę …………………………………….
trzymać się blisko dorosłego …………………
biegać ……………………………………………………
mówić szeptem ……………………………………..
ubrać się elegancko ………………………………
(kino, park, sklep, zoo, szkoła, egzamin)
Do przygotowanych na desce śrób dopasuj nakrętki.
Do nakrętek dopasuj odpowiednie klucze.
Z użyciem kluczy dokręć nakrętki aż dotkną deskę.
Gotowe.
Autor: Przemysław Woźniak – Czytelnik Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…