Pedagogika lecznicza

Usprawnianie motoryki małej – scenariusz zajęć „W karnawałowym nastroju”

Scenariusz zajęć, których celem jest usprawnianie motoryki małej.

Uczestnik zajęć: uczeń z połowiczym niedowładem lewostronnym, lat 7

Terapeuta: Kinga Żamojda

Cele:

  • kształtowanie i kontrolowanie ruchów dłoni i palców
  • uelastycznianie palców
  • rozwijanie koordynacji obu rąk

Metody:

zabawy ruchowe, ćwiczenie plastyczne, ćwiczenie oddechowe, zabawa paluszkowa

Pomoce:

balon, karta pracy z konturami korony, plastelina, tacka z mąką, muzyka

Przebieg

Część wstępna – rozgrzewka

  1. Powitanie – uścisk dłoni.
  2. Odbijanie balonika do góry.

Uczeń stara się jak najdłużej utrzymać balon w powietrzu.

3. Gramy na instrumentach.

Włączamy muzykę i prosimy dziecko, aby naśladowało palcami grę na fortepianie, gitarze, flecie itp.

Część właściwa

  1. Wylepianie konturów korony plasteliną.

Uczeń otrzymuje kartę pracy z konturami korony. Robi cienkie wałeczki z plasteliny i przykleja na konturach. Ozdabiamy także koronę w środku (np. kółka, fale, linie).

2. Rysowanie serpentyn.

Dziecko rysuje serpentyny na tacy wysypanej mąką prawą i lewą ręką (kilka razy).

Zakończenie

  1. Ćwiczenie oddechowe – balonik.

Mówimy do dziecka, że będziemy teraz zamieniać się w baloniki. Nabieramy dużo powietrza przez nos, balonik rośnie, jest duży, ogromny; a teraz powoli wypuszczamy z niego powietrze buzią. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

2. Pożegnanie.

Paluszki lewej i prawej ręki ucznia żegnają się kolejno z palcami terapeuty.

Autor: Kinga Żamojda – Czytelniczka Portalu 

Usprawnianie motoryki małej – scenariusz zajęć „W karnawałowym nastroju” was last modified: 29 stycznia, 2024 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej – konspekt zajęć w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym

Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…

11 godzin temu

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

1 dzień temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

2 dni temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

5 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

5 dni temu

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

2 tygodnie temu