Uczestnik zajęć: uczeń z połowiczym niedowładem lewostronnym, lat 7
Terapeuta: Kinga Żamojda
zabawy ruchowe, ćwiczenie plastyczne, ćwiczenie oddechowe, zabawa paluszkowa
balon, karta pracy z konturami korony, plastelina, tacka z mąką, muzyka
Uczeń stara się jak najdłużej utrzymać balon w powietrzu.
3. Gramy na instrumentach.
Włączamy muzykę i prosimy dziecko, aby naśladowało palcami grę na fortepianie, gitarze, flecie itp.
Uczeń otrzymuje kartę pracy z konturami korony. Robi cienkie wałeczki z plasteliny i przykleja na konturach. Ozdabiamy także koronę w środku (np. kółka, fale, linie).
2. Rysowanie serpentyn.
Dziecko rysuje serpentyny na tacy wysypanej mąką prawą i lewą ręką (kilka razy).
Mówimy do dziecka, że będziemy teraz zamieniać się w baloniki. Nabieramy dużo powietrza przez nos, balonik rośnie, jest duży, ogromny; a teraz powoli wypuszczamy z niego powietrze buzią. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
2. Pożegnanie.
Paluszki lewej i prawej ręki ucznia żegnają się kolejno z palcami terapeuty.
Autor: Kinga Żamojda – Czytelniczka Portalu
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…