Usprawnianie motoryki małej – scenariusz zajęć „W karnawałowym nastroju”

Opublikowano: 19 lutego 2015 roku

Scenariusz zajęć, których celem jest usprawnianie motoryki małej.

Uczestnik zajęć: uczeń z połowiczym niedowładem lewostronnym, lat 7

Terapeuta: Kinga Żamojda

Cele:

  • kształtowanie i kontrolowanie ruchów dłoni i palców
  • uelastycznianie palców
  • rozwijanie koordynacji obu rąk

Metody: zabawy ruchowe, ćwiczenie plastyczne, ćwiczenie oddechowe, zabawa paluszkowa

Pomoce: balon, karta pracy z konturami korony, plastelina, tacka z mąką, muzyka

Przebieg

Część wstępna – rozgrzewka

  1. Powitanie – uścisk dłoni.
  2. Odbijanie balonika do góry.
    Uczeń stara się jak najdłużej utrzymać balon w powietrzu.
  3. Gramy na instrumentach.

Włączamy muzykę i prosimy dziecko, aby naśladowało palcami grę na fortepianie, gitarze, flecie itp.

Część właściwa

  1. Wylepianie konturów korony plasteliną.
    Uczeń otrzymuje kartę pracy z konturami korony. Robi cienkie wałeczki z plasteliny i przykleja na konturach. Ozdabiamy także koronę w środku (np. kółka, fale, linie).
  2. Rysowanie serpentyn.Dziecko rysuje serpentyny na tacy wysypanej mąką prawą i lewą ręką (kilka razy).

Zakończenie

  1. Ćwiczenie oddechowe – balonik.
    Mówimy do dziecka, że będziemy teraz zamieniać się w baloniki. Nabieramy dużo powietrza przez nos, balonik rośnie, jest duży, ogromny; a teraz powoli wypuszczamy z niego powietrze buzią. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
  2. Pożegnanie.
    Paluszki lewej i prawej ręki ucznia żegnają się kolejno z palcami terapeuty.

 

Autor: Kinga Żamojda

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz