Temat: Każdy z nas ma w sobie ludożercę.
Na podstawie wiersza T. Różewicza „List do ludożerców”
Czas realizacji: dwie godziny lekcyjne
Cele – uczniowie:
Materiały do pracy:
Metody dydaktyczne:
Nauczyciel pyta: Co niewłaściwego było w zachowaniu przedstawionych osób? Czy tylko w ten sposób można było postąpić? Jak się czuła osoba „atakowana”? Jak powinni postąpić? Wniosek: w codziennym życiu spotykamy się z różnymi, nieuprzejmymi sytuacjami. Zapominamy o kulturze i grzeczności. Jesteśmy egoistyczni.
Ćwiczenie pokazuje, że lepiej mówić sobie dobre, miłe słowa, wtedy jest nam przyjemnie, wszyscy się uśmiechamy i żyje się lepiej. Wyrzucamy ze swojego życia złe słowa, przykrości i pretensje. Przestajemy być ludożercami.
Opracowanie: Anita Bodo
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…