Rewalidacja

Plan rewalidacji indywidualnej dla ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną

PLAN REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ

 

Diagnoza ucznia: niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim

Klasa VIII

 Cel główny:

  • rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych i osobowości ucznia, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno – wychowawczym realizowanym w szkole, a w dalszej kolejności przygotują go do dorosłego życia.

Cele szczegółowe:

  • wzbogacanie zasobów wiedzy ogólnej,
  • rozwijanie zdolności logicznego myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • wzbogacanie słownictwa oraz doskonalenie wypowiedzi,
  • rozwijanie zdolności budowania zdań logicznych i rozwijania zdań prostych,
  • kształcenie umiejętności rozkodowania znaczeń, poleceń i informacji,
  • poprawa umiejętności spostrzegania, odbioru i przetwarzania informacji napływających z otoczenia,
  • rozwijanie sprawności arytmetycznych, rachunek pamięciowy, zadania z zastosowaniem poznanych reguł i zasad matematycznych oraz wykorzystanie ich w codziennym życiu,
  • usprawnianie analizy i syntezy fonemowej,
  • rozwijanie zdolności myślenia abstrakcyjnego,
  • wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych – stała pomoc w opanowaniu bieżącego materiału,
  • usprawnianie techniki cichego oraz głośnego czytania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności pisania ze słuchu,
  • rozwijanie umiejętności komunikacji językowej,
  • wdrażanie do budowania kilkuzdaniowej, spójnej i logicznej wypowiedzi,
  • ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi,
  • usprawnianie pamięci i logicznego myślenia,
  • motywowanie ucznia do podejmowania wysiłku umysłowego poprzez częste stosowanie zachęt i pochwał,
  • stymulowanie rozwoju poznawczego poprzez pobudzanie zainteresowania o otaczającym świecie,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i samooceny ucznia.

Metody: oparte na obserwacji, słowie, praktycznym działaniu oraz terapii przez sztukę

 

Opracowanie: Aleksandra Lenart

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Plan rewalidacji indywidualnej dla ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną was last modified: 25 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej oraz wzrokowej – „Zimowy świat” – Scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Temat lekcji: Rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej oraz wzrokowej - „Zimowy świat”. Ćwiczenia logicznego myślenia. Klasa:…

14 godzin temu

W świecie kolorów. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej – zajęcia rewalidacyjne

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych, I etap edukacyjny, 60 minut Temat: W świecie kolorów. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.…

2 dni temu

Aromaterapia i jej zastosowanie w edukacji i terapii

Wiosna wydaje się być doskonałym czasem, aby odetchnąć pełną piersią. Przyroda budzi się do życia,…

3 dni temu

Współpraca szkoły z rodzicem ucznia w spektrum autyzmu

Autyzm jest zaburzeniem neurorozwojowym, które charakteryzuje się trudnościami w społecznej komunikacji, a jego podłoże sięga…

6 dni temu

Projekt Erasmus+ pt. „I’m Private, I Can Fight for Climate Change via Social Media”

Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku uczestniczą w projekcie Erasmus+ pt. „I'm Private,…

6 dni temu

Scenariusz zajęć prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…

7 dni temu