indywidualna.
wiersz pt. „Żabki” (w: „Księga zagadek”, opracowanie E. M. Skorek, „Impuls”, Kraków 2000); kartki papieru, stempel z żabką, kredki, nożyczki, klej, brystol, szarfy, płyta z muzyką relaksacyjną, miseczki, suchy groch, duża taca wypełniona kaszą manną, woreczek z grochem, łyżka, mała piłeczka, kreda.
1. Przywitanie z uczniem
2. Przedstawienie planu pracy na lekcji
1. Zagadka
Przebieg: Prowadząca mówi zagadkę o żabce, dziecko podaje rozwiązanie.
Skacze zielona panna
Wyskoczyła na brzeg
Siadła i kumka wesoło
kum, kum, rechu, rech.
2. Żabka
Przebieg: Dziecko otrzymuje kartkę, na której samodzielnie stempluje żabki. Następnie koloruje żabki, wycina je nożyczkami i przykleja na przygotowanym brystolu. Na koniec nadaje żabce imię i wpisuje je pod rysunkiem.
3. Zabawa ruchowa
Przebieg: Dziecko naśladuje poruszanie się żaby. Na podłodze prowadząca układa pięć szarf oznaczających kamienie, po których – na hasło „Żaba do stawu” – żabka skacze, docierając do stawu. Na hasło „ Żabka pływa w stawie” – dziecko naśladuje ruchy pływających żabek. Po kąpieli wyskakuje ze stawu, aby wygrzać się w słońcu. Dziecko odpoczywa słuchając muzyki relaksacyjnej.
4. Chwyt pęsetowy
Przebieg: Dziecko siedzi przy stole, na którym znajdują się dwie miseczki. Jedna z nich, stojąca po lewej stronie dziecka, jest napełniona suchym grochem. Dziecko na polecenie prowadzącej zajęcia przekłada groch do pustej miseczki, od lewej strony do prawej. Dziecko ma za zadanie chwytać groch chwytem pęsetowym, używając kolejno wszystkich palców prawej dłoni.
5. Rysowanie linii
Przebieg: Dziecko wygładza dłonią kaszę mannę tak, aby uzyskać jednolitą powierzchnię. Palcem wskazującym prawej ręki rysuje po powierzchni linie proste równoległe (za każdym razem wygładzając powierzchnię).
6. Wędrówka po śladzie
Przebieg: Po wytyczonej kredą trasie w kształcie elipsy, dziecko idzie po śladzie powolnym krokiem. Najpierw trzymając w prawej ręce łyżkę z piłeczką, a potem trzymając woreczek na głowie.
1. Podsumowanie lekcji
2. Uporządkowanie miejsca pracy
3. Pożegnanie
Autor: Renata Banach – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…