Rewalidacja

Zabawy z rytmem – Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym

Temat: Kształtowanie zdolności dostrzegania regularności rytmicznych – zabawy z rytmem.

Cele:
  • dostrzeganie i układanie rytmów
  • ćwiczenie pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej
  • rozwijanie koncentracji uwagi


Pomoce:  kolorowe figury geometryczne z papieru, patyczki lub zapałki, sznurówka, plastikowe lub drewniane koraliki.
Przebieg

  1. Powitanie.

Zabawa w echo. Nauczyciel wypowiada proste słowa z odpowiednią intonacją, dziecko jest echem i powtarza.

  1. Układanie rytmów.

Nauczyciel układa prosty rytm, zadaniem dziecka jest jego kontynuacja:
a) kółko, patyczek, kółko, patyczek …

b) kółko, dwa patyczki, kółko, dwa patyczki …

c) kółko, trójkąt, patyczek, kółko, trójkąt, patyczek …

Następnie może nastąpić zamiana: uczeń układa rytm, nauczyciel kontynuuje.

  1. Ćwiczenia słuchowe.

Nauczyciel demonstruje proste rytmy, uczeń próbuje zapamiętać i powtórzyć:

  • klaśnięcie w ręce, tupnięcie nogą…
  • dwa razy klaśnięcie w ręce, uderzenie ręką w stół …
  • klaśnięcie, uderzenie w stół, uderzenie w kolano …
  1. Ćwiczenia ruchowe.

Dorosły pokazuje ćwiczenie, dziecko kontynuuje:

  • podskok, dwa przysiady …
  • dwa pajacyki, przysiad …
  • skłon w przód, wyprost, skłon w lewo, wyprost, skłon w prawo wyprost …
  1. Nawlekanie korali.

Uczeń dostaje sznurówkę z zaczętym wzorem oraz zestaw kolorowych koralików. Dziecko kontynuuje wzór nawlekając odpowiednie koraliki.

 

Opracowanie: mgr Dagmara Cisoń

Ściągnij

W scenariuszu wykorzystano ćwiczenia proponowane przez Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską w pozycji „Dziecięca matematyka. Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i szkole”.

Zabawy z rytmem – Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

7 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu