Pomoce: kolorowe figury geometryczne z papieru, patyczki lub zapałki, sznurówka, plastikowe lub drewniane koraliki.
Przebieg
Zabawa w echo. Nauczyciel wypowiada proste słowa z odpowiednią intonacją, dziecko jest echem i powtarza.
Nauczyciel układa prosty rytm, zadaniem dziecka jest jego kontynuacja:
a) kółko, patyczek, kółko, patyczek …
b) kółko, dwa patyczki, kółko, dwa patyczki …
c) kółko, trójkąt, patyczek, kółko, trójkąt, patyczek …
Następnie może nastąpić zamiana: uczeń układa rytm, nauczyciel kontynuuje.
Nauczyciel demonstruje proste rytmy, uczeń próbuje zapamiętać i powtórzyć:
Dorosły pokazuje ćwiczenie, dziecko kontynuuje:
Uczeń dostaje sznurówkę z zaczętym wzorem oraz zestaw kolorowych koralików. Dziecko kontynuuje wzór nawlekając odpowiednie koraliki.
Opracowanie: mgr Dagmara Cisoń
W scenariuszu wykorzystano ćwiczenia proponowane przez Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską w pozycji „Dziecięca matematyka. Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i szkole”.
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…