Temat zajęć: „Moje emocje”
Data zajęć: xxxx
Prowadzący zajęcia: xxxx
Miejsce zajęć: xxxx
Wielkość grupy: 10 osoby (5 dzieci oraz 5 rodziców)
Czas trwania: 60 minut
Cel ogólny: rozwijanie wiedzy o emocjach, sposobach konstruktywnego ich wyrażania oraz usprawnianie umiejętności komunikowania się, rozumienia potrzeb w systemach rodzinnych
Cele operacyjne:
Dziecko:
Rodzic:
Metody pracy: słowna , czynnościowa
Formy pracy: grupowa
Środki dydaktyczne: emblematy przedstawiające różne stany emocjonalne, zdjęcia „Poznajemy emocje. Zestaw II”, okulary wycięte z bristolu, kartony, kredki, flamastry, brokat, papier kolorowy, pianka do golenia, wstążki różnokolorowe, magnetofon, płyta z muzyką „Rytmy” R. Przyborowskiej- Wyminko, płyta z piosenką „ Kup różowe okulary” N. Kukulskiej.
Przebieg
Dajemy dzieciom do wyboru pomiędzy dwiema piosenkami na powitanie.
„Witam …Jak się masz? Wszyscy Cię witamy. Bardzo Cię kochamy. Bądź wśród nas” lub
„ Witaj … Witaj… Jak się masz? Podaj … rękę i dokończ piosenkę”
Witamy po kolei wszystkich uczestników zajęć. Po przywitaniu wracamy do pytania do każdego z uczestników „ Jak się masz?”. Po uzyskaniu odpowiedzi krótkie podsumowanie przez prowadzącego pozwalające na utrwalenie zdobytych informacji.
– czerpanie wsparcia z bliskiego kontaktu z opiekunami (przytulanie, rozmowa),
– pomoc innym,
– ulubione aktywności dziecka oraz rodziców,
– radość ruchu,
– twórczość plastyczna,
– inne : zaproponowane przez dzieci lub rodziców.
Aby pomóc dzieciom w skupieniu uwagi wspieramy aktywność na materiale obrazkowy, zdjęciowym ilustrującym konstruktywne form ekspresji emocji.
Wybrane ćwiczenia ruchowe przy muzyce z wykorzystaniem wstążek opracowane na podstawie programu „ Rytmy” R. Przyborowskiej-Wyminko:
– przywitanie wstążek, przekładanie z ręki do ręki z przodu i za plecami, chód ze wstążką do muzyki, zatrzymanie- opadnięcie wstążek na podłogę;
– wymachy wstążką przed sobą, sprzątanie nieba, zamiatanie podłogi, wymachy za sobą,
po prawej i lewej stronie ciała, zatrzymanie-wstążki upadają na podłogę
– taniec wstążek. Każdy z uczestników proszony jest o wymyślenie własnego ruchu i pokazanie go. Pozostali powtarzają go. Zatrzymanie, wstążki opadają.
– Krótkie podsumowanie prowadzącego, odłożenie wstążek.
Wręczenie każdemu z uczestników różowych okularów wyciętych z bristolu. Objaśnienie zasad ich użycia. Ozdabianie ich według własnego pomysłu uczestników podczas słuchania piosenki Natalii Kukulskiej „Kup różowe okulary”.
Autor: Maria Jakubiec
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…