Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z … prowadzone były w formie indywidualnej w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Spotkania odbywały się raz w tygodniu. Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych powstał na podstawie zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w … określonych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego nr …, analizy funkcjonowania dziecka w zakresie poszczególnych sfer przeprowadzonej przez nauczyciela terapeutę oraz wywiadu z mamą chłopca.
W pracy z uczniem skupiałam się przede wszystkim na wspieraniu chłopca w nabywaniu podstawowych umiejętności szkolnych oraz usprawnianiu funkcji percepcyjno-motorycznych:
Ponadto, rozwijałam motorykę dużą, doskonaliłam koordynację wzrokowo-ruchową, wdrażałam ucznia do rozumienia i przestrzegania reguł, rozwijałam umiejętności przewidywania i wnioskowania.
Pracowałam wg zaleceń wynikających z orzeczenia. Przede wszystkim indywidualizowałam pracę z uczniem, dostosowywałam wymagania i metody pracy, współpracowałam z mamą ucznia, rozwijałam mocne strony oraz umiejętności chłopca, pracowałam w oparciu o pozytywne wzmocnienia i pochwały. Starałam się zapewniać podczas zajęć życzliwą atmosferę, dbałam o to, aby w otoczeniu było jak najmniej bodźców rozpraszających.
… dość chętnie wykonywał zadania, choć często potrzebował zachęty, czasami konieczne było wydłużenie czasu na wykonanie zadania. Uczeń wymagał częstego kontrolowania tego, czy zrozumiał polecenie, częstego powtarzania materiału. Najlepiej pracował, gdy stosowano wizualne pomoce dydaktyczne, gdy umożliwiono mu uczenie się wielozmysłowe, stosowano naprzemienność działań i gdy umożliwiano mu realizowanie nasilonej potrzeby ruchu.
U ucznia zauważa się nabycie nowych umiejętności w zakresie edukacyjnym, zwłaszcza w zakresie matematyki. Chłopiec zaczął wykonywać proste obliczenia w pamięci. … potrafi dłużej utrzymać uwagę i skoncentrować się na danym zadaniu. Widać także poprawę funkcji wzrokowych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Wnioski do dalszej pracy:
Sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych opracowała: Magdalena Mielcarek-Olejnik – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…