Cele szczegółowe:
Metody pracy:
Podczas zajęć zostaną zastosowane m.in. następujące metody i techniki
– werbalna ( np. lista atrybutów, lista podobieństw, łańcuchy skojarzeniowe, analogie, tworzenie opowiadań, snucie fantastycznych historii),
– plastyczna (m.in. brikolage, przekształcenia, kreatywne rysowanie),
– muzyczna, ruchowo-pantomimiczna (np. opowieści ruchowe, improwizacja przy muzyce z zastosowaniem różnych przedmiotów, malowanie do muzyki);
Formy pracy:
– praca z całą grupą (krąg, rundka),
– praca w małych zespołach (3 – 4 osobowych),
– praca w parach,
– praca indywidualna.
Plan zajęć:
Opracowanie:
mgr Edyta Maroszek
Bibliografia:
– K. Szmidt, J. Bonar (1998): Żywioły. Lekcje twórczości w nauczaniu zintegrowanym, wyd. WSiP, Warszawa.
– K. Szmidt (2008): Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, wyd. Helion.
– E. Dzionek, M. Gmosińska (2004): Kształtowanie twórczych postaw dzieci pięcio – sześcioletnich, wyd. Impuls, Kraków.
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…