Warsztat pracy

Plan pracy pedagoga specjalisty – współorganizacja kształcenia

Imię i nazwisko nauczyciela…………………………………………..
Nauczyciel współorganizujący kształcenie ucznia…………………………………………………….
w oddziale………………………..w roku szkolnym………………...

ZADANIA

  1. Realizacja zadań wynikających ze współorganizacji kształcenia ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
  2. Prowadzenie wspólnie z nauczycielami zajęć edukacyjnych, specjalistami i wychowawcą zintegrowanych działań, określonych w programach oraz pracy wychowawczej z uczniem.
  3. Udział w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli i specjalistów.
  4. Udzielanie pomocy nauczycielom, wychowawcom i specjalistom w zakresie doboru metod i form pracy z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  5. Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniem adekwatnie do założeń programu zajęć, z uwzględnieniem bieżących potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
  6. Prowadzenie obserwacji zachowania ucznia w toku zajęć edukacyjnych i przerw międzylekcyjnych, monitorowanie jego pracy na lekcji i postępów w nauce. Wspieranie w realizacji trudniejszych zadań.
  7. Monitorowanie funkcjonowania chłopca w środowisku szkolnym, wspieranie w rozwoju społecznym, w tym w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji rówieśniczych, rozumieniu sytuacji społecznych i adekwatnym do nich zachowaniu, przestrzeganiu ustalonych reguł współżycia w grupie oraz współdziałaniu z innymi.
  8. Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym, w budowaniu pozytywnego obrazu siebie i poczucia własnej wartości. Zapewnianie poczucia bezpieczeństwa.
  9. Rozwijanie i wzmacnianie motywacji ucznia do udziału w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych, poprzez pozytywne wzmacnianie jego aktywności, docenianie wysiłku i zaangażowania oraz osiągnięć ucznia, zachęcanie do aktywności.
  10. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych poprzez zwracanie uwagi na poprawność gramatyczną wypowiedzi, rozwijanie słownika, stosowanie form grzecznościowych.
  11. Współtworzenie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia i Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.
  12. Uwzględnianie w codziennej pracy z uczniem zaleceń zawartych w orzeczeniu oraz wniosków wynikających z Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia i Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.
  13. Dbanie o pozytywną, przyjazną atmosferę pracy, podejmowanie działań integrujących ucznia z pozostałymi uczniami w oddziale. Pomoc w przygotowaniu uczniów do konkursów, uroczystości i imprez, włączanie się w przygotowanie różnych imprez klasowych i szkolnych, współorganizowanie wycieczek klasowych.
  14. Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych i edukacyjnych wynikających ze specyfiki pracy szkoły.
  15. Doskonalenie warsztatu pracy własnej w celu podniesienia jakości wsparcia udzielanego uczniowi w bieżącej pracy, w tym w opanowaniu wiadomości i rozwijaniu umiejętności określonych programem nauczania z dostosowaniem wymagań edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych. Stosowanie odpowiednich form i metod pracy z uczniem, dobór właściwych środków dydaktycznych umożliwiających uczniowi sprostanie wymaganiom. Uwzględnianie   w pracy z uczniem specyfiki jego funkcjonowania, mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju.
  16. Współpraca z rodzicami ucznia, ukierunkowana na wymianę informacji na temat funkcjonowania ucznia oraz ujednolicenie oddziaływań wychowawczych.

Plan pracy pedagoga specjalisty opracowała: Agnieszka Wiśniewska – nauczyciel specjalista – Czytelniczka Portalu

Plan pracy pedagoga specjalisty – współorganizacja kształcenia was last modified: 24 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Współpraca szkoły z rodzicem ucznia w spektrum autyzmu

Autyzm jest zaburzeniem neurorozwojowym, które charakteryzuje się trudnościami w społecznej komunikacji, a jego podłoże sięga…

2 dni temu

Projekt Erasmus+ pt. „I’m Private, I Can Fight for Climate Change via Social Media”

Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku uczestniczą w projekcie Erasmus+ pt. „I'm Private,…

2 dni temu

Scenariusz zajęć prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…

3 dni temu

Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej – konspekt zajęć w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym

Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…

4 dni temu

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

5 dni temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

5 dni temu