PROGRAM ODKRYWAM ŚWIAT – ŻYJĘ AKTYWNIE
na rok szkolny 2017/2018
Ośrodek Rewalidacyjno – Wychowawczy „Tęcza” Dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Toruniu
PLAN PROGRAMU
I WSTĘP
II CELE PROGRAMU
III ADRESACI PROGRAMU
IV MODUŁY PROGRAMU
V CHARAKTERYSTYKA MODUŁÓW
VI METODY I FORMY REALIZACJI PROGRAMU
VII. NARZĘDZIA DO EWALUACJI PROGRAMU
Do ośrodka „Tęcza” uczęszczają dzieci i młodzież z autyzmem oraz z innymi zaburzeniami w rozwoju sprzężonymi z autyzmem. Zadaniem placówki jest wspomaganie rozwoju i przygotowanie do samodzielnego udziału w życiu społecznym, poprzez rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz uzyskiwanie niezależności od innych osób w życiu codziennym.
Niniejszy program ma za zadanie zapoznać wychowanków z najbliższym środowiskiem społeczno – kulturowym. Realizacja zamierzonych działań umożliwi wytworzenie się określonych kompetencji u dzieci i ułatwi im funkcjonowanie w życiu społecznym.
Istotnym zadaniem Ośrodka jest zapoznawanie wychowanków z najbliższym otoczeniem oraz środowiskiem społeczno – kulturowym. Działania placówki skierowane są na stwarzanie sytuacji, zachęcających podopiecznych do podejmowania różnorodnych aktywności, odpowiednio do ich potrzeb i możliwości. Program „Odkrywam świat – żyję aktywnie” umożliwia udział wychowanków w zajęciach terenowych, uatrakcyjnionych zabawami i wypoczynkiem na świeżym powietrzu. Sytuacje z jakimi styka się wychowanek bezpośrednio w praktycznym działaniu sprzyjają jego rozwojowi, korzystnie wpływają na rozwój samodzielności w życiu codziennym.
Cele szczegółowe programu:
Program dla dzieci i młodzieży z autyzmem opracowała: Izabela Leszek
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – program dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…