Cel: Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa, rozwijanie sprawności werbalnej.
Przykładowe pytania: Jak Ci minął dzień, co ciekawego się przydarzyło, jak radzisz sobie z nauczaniem zdalnym? Co dobrego Cię spotkało? Czy pamiętasz, co robiliśmy na ostatnich zajęciach? Czego się na nich nauczyłeś?
Cel: Ćwiczenie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich uczuć, rozwijanie pozytywnej samooceny i wyrażania siebie. Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmowy.
Polecenie do ucznia.
Przygotuj dowolną kartkę papieru i ołówek. Odrysuj swoją dłoń na kartce, a następnie wytnij ją (dajemy uczniowi czas na wykonanie, możemy też go instruować). Na każdym odrysowanym palcu wpisz jedną dobrą/miłą/pozytywną rzecz lub sytuację, która spotkała Cię w tym dniu lub w tygodniu poprzednim.
Omawiamy z uczniem wypisane przez niego propozycje, możemy zapytać, jakie emocje towarzyszyły uczniowi w czasie tych zdarzeń, a następnie prosimy, aby po skończonych zajęciach powiesił wyciętą dłoń w swoim pokoju, w widocznym miejscu. Możemy, jako zadanie domowe, poprosić ucznia, aby pokolorował dłoń wybranymi przez siebie, ulubionymi kolorami.
Cel: Doskonalenie koncentracji i umiejętności rozpoznawania emocji.
Wejdź na link, ułóż puzzle i dopasuj emocje (przesyłamy uczniowi link na czat Teams) https://learningapps.org/12094481
Cel: Rozwijanie umiejętności społecznych – radzenie sobie w trudnych sytuacjach, poznawanie zasad społecznych, modelowanie zachowań pożądanych.
Zapraszamy ucznia do wysłuchania opowiadania. Posłuchaj opowiadania „Nie rozmawiaj z nieznajomym” M. Strzałkowskiej i odpowiedz na pytania zadane przez nauczyciela. Czytamy uczniowi opowiadanie lub wykonujemy zdjęcia stron i przesyłamy. Link z nagraniem głosowym do książeczki znajduje się pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=IW7EV0JtAVk
Omawiamy z uczniem przeczytaną historyjkę, aby sprawdzić jego zrozumienie.
Cel: Pozytywne wzmacnianie zachowań pożądanych, nagradzanie ucznia za aktywną pracę i umiejętność słuchania, wzrost samooceny.
Chwalimy ucznia za dobrą pracę (wesoła buźka lub łapką w górę na czacie). Uczeń także może ocenić zajęcia poprzez wstawienie odpowiedniego emotikona na czacie pod zajęciami (np. 🙂 🙂 – zajęcia fajne, 🙂 – zajęcia takie sobie, 🙁 – zajęcia nieinteresujące/nieprzydatne).
Powodzenia!
Scenariusz zajęć zdalnych TUS opracowała: Magdalena Rak – pedagog specjalny – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…