Autyzm

(Sekretna) księga asperdzieciaka. Poradnik dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera

 

„Jesteś dokładnie tym, kim miałeś być, i taki, jaki miałeś być.

Popełniasz błędy, ale Ty sam nie jesteś błędem.

A świat już stał się lepszy – tylko dlatego, że się na nim pojawiłeś”.

Jennifer  Cook O’Toole

 

Autorka książki – Jennifer  Cook O’Toole – po usłyszeniu w wieku 34 lat diagnozy zespołu Aspergera, zaczęła tworzyć księgę zasad społecznych „neurotypowców”, które powinien znać każdy „asperdzieciak”.

I tak, poznajemy 143 zasady, do których można zawsze wracać oraz ich objaśnienia. Zasady te pomagają odnaleźć się w pełnym kodów społecznych i niezrozumiałym dla ludzi z ZA świecie. Poradnik składa się z 31 mini rozdziałów, w których autorka wyjaśnia zasady społeczne, przekładając je „z języka NT-owców na aspi”. Znajdziemy też krótkie wskazówki – przypominajki, które mogą zmieścić się na karteczce samorzylepnej, a także ćwiczenia praktyczne w formie komiksów.

Przekaz książki tchnie autentyzmem – autorka, jej mąż oraz trójka dzieci, mają bowiem zespół Aspergera. Ten swego rodzaju przewodnik, odpowiada na wiele pytań, zwłaszcza nurtujących nastolatków i młodych ludzi. Do nich też jest głównie skierowany. Dla wszystkich pracujących z osobami ze spektrum autyzmu, to okazja do lepszego zrozumienia ich sposobu myślenia i odczuwania świata.

Publikacja ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.

 

Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Artykuł zawiera linki afiliacyjneNa stronie występują linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie możesz zapoznać się z ich ofertą. Za skorzystanie z oferty firma MrM Soft Marek Maroszek (właściciel portalu), może otrzymać prowizję od reklamodawcy/agencji z którymi współpracuje.
(Sekretna) księga asperdzieciaka. Poradnik dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera was last modified: 26 lipca, 2023 by Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Share
Published by
Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

7 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu