Nauczyciel: Milena Cyga
Data:
Czas trwania zajęć: 120 minut
Uczestnik: uczestniczka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim
Podczas zajęć uczestniczka:
Uczestniczka zajęć wykonuje zadania na miarę własnych możliwości, samodzielnie lub z pomocą.
żółta świeczka, zapalniczka, odtwarzacz CD, płyta z programami aktywności CH. Knilla, suszarka do włosów, wiatraczek, miska, kolorowe liście, kasztany, żołędzie, szyszki, lampka zapachowa, olejek lawendowy, lawendowa saszetka zapachowa, żółta chusta, dzwonki, miód, cebule różnej wielkości, nóż, deska do krojenia, łupinki cebuli, zmiksowana surowa cebula, cebula duszona, sok z cebuli, koszyk, miseczki, łyżeczki, zielona kartka papieru z narysowanym konturem cebuli, klej, oliwka lawendowa, mokre chusteczki, smartfon z dostępem do Internetu (piosenka „Tańcowała jesień https://www.youtube.com/watch?v=dgLc9XDWDkI, muzyka A. Vivaldi „Cztery pory roku – Jesień” https://www.youtube.com/watch?v=MR9XZQG7F-4 )
Nagrody – społeczne (uśmiech i pochwała)
Przerwy – organizowane w momencie zauważenia zmęczenia lub znużenia uczestniczki zajęć
I. Przywitanie się piosenką pt. „Witaj (imię dziecka)” na melodię „Panie Janie”:
„Witaj … , witaj … !
Jak się masz? Jak się masz?
Chodź się bawić ze mną, chodź się bawić ze mną,
bo już czas, bo już czas …” x 4.
II. Zajęcia wstępne – jesienny krąg poranny:
III. Samoobsługa – śniadanie i toaleta.
IV. Zajęcia właściwe:
1. Zabawy cebulami różnej wielkości:
2. Wspólne wykonanie obrazka przedstawiającego cebulę przy wykorzystaniu łupinek cebuli:
Uwaga: Uczestniczka zajęć wykonuje wszystkie czynności z pomocą nauczyciela, który prowadzi jej rękę.
V. Prace higieniczno-porządkowe – odstawienie pracy do wyschnięcia, umycie rąk dziewczynki mokrymi chusteczkami. Nauczyciel samodzielnie porządkuje rozsypane liście i łupinki cebuli użyte podczas zajęć.
VI. Ćwiczenia programu aktywności Knilla – program specjalny Ch. Knilla.
VII. Zajęcia końcowe:
Konspekt indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych opracowała: Milena Cyga – Czytelniczka Portalu
Scenariusz zajęć rewalidacyjnych, I etap edukacyjny, 60 minut Temat: W świecie kolorów. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.…
Wiosna wydaje się być doskonałym czasem, aby odetchnąć pełną piersią. Przyroda budzi się do życia,…
Autyzm jest zaburzeniem neurorozwojowym, które charakteryzuje się trudnościami w społecznej komunikacji, a jego podłoże sięga…
Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku uczestniczą w projekcie Erasmus+ pt. „I'm Private,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…