sala zajęć
2 godziny
I-III
3 dziewczynki (2 dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i 1 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym)
tekst wiersza „Bajkowa zgadywanka” D. Gellner, baśnie: ,,Królewna Śnieżka”, „Kopciuszek”, „Czerwony Kapturek”, płyta CD, ilustracje baśni, koperty z puzzlami, kolorowanki, zagadki, koszyk, jabłko, ciastko, koraliki, kredki
1. Powitanie w kole „Wszyscy są, witam was” (załącznik nr 1).
2. Sprawdzenie obecności:
3. Określenie stanu pogody:
4. Nawiązanie do tematu zajęć. Wspólne rozwiązanie zagadek dotyczących znanych baśni – odszukanie odpowiedniej ilustracji (załącznik nr 2).
5. Odgadywanie postaci z baśni w oparciu o wiersz D. Gellner „Bajkowa zgadywanka” (załącznik nr 3).
6. „Co Czerwony Kapturek ma w koszyku?” – zagadki dotykowe, np.: jabłko, ciasto, kwiatki.
7. Rozpoznawanie tytułów baśni dla dzieci na podstawie fragmentów czytanych przez nauczyciela – „Królewna Śnieżka”, „Kopciuszek”, „Czerwony Kapturek”.
8. Improwizacja ruchowa do piosenki „My jesteśmy krasnoludki” (załącznik nr 4).
9. „Baśniowe puzzle” – dzieci wyjmują z kopert obrazki pocięte na kilka części, dopasowują je do siebie, następnie naklejają na kartkę.
10. „Korale dla królewny” – nawlekanie korali według wzoru, np. 3 czerwone i 2 białe, przeliczanie korali w zakresie 5.
11. „Moja ulubiona postać z baśni” – kolorowanie dowolnie wybranego przez dziecko obrazka.
12. Sprzątanie po zakończonej pracy.
13. Podsumowanie zajęć, ocena pracy i aktywności dzieci.
Bibliografia:
Autor: Beata Pazowska – Czytelniczka Portalu
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…