Scenariusz zajęć dla grupy przedszkolnej
Temat: Spotkanie z pszczelarzem – „Muchomorki poznają życie pszczół”
Grupa: II przedszkolna „Muchomorki”
czas: 35 minut
Cele ogólne:
Cele operacyjne
Dziecko:
Cele szczegółowe:
Metody pracy:
Formy pracy:
Środki dydaktyczne – pomoce:
strój pszczelarza, tradycyjny ul trzcinowy z plastrami pustymi i z miodem, dłuto, podkurzacz, podkarmiarka, preparaty pszczoły, osy i trzmiela, słoiki z różnymi rodzajami miodu, pocięte wafelki, plastry wosku pszczelego.
Dzieci razem z nauczycielką siedzą w kole na dywanie. Nauczycielka wita wszystkie dzieci piosenką gestykulując w stronę każdego dziecka: „Dzień dobry, witam was zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś Ty raz dwa trzy”. Następnie objaśnia wszystkim dzieciom, że dzisiejszego dnia odwiedzi ich szczególny gość pan pszczelarz.
a) Wejście do sali pana pszczelarza – przedstawienie go dzieciom przez nauczycielkę. Rozmowa nauczycielki z dziećmi na temat: Kim jest pan pszczelarz i czym się zajmuje.
b) Pokaz stroju pszczelarza.
Objaśnienie dzieciom przez nauczycielkę z jakich elementów składa się strój pszczelarza? W jaki sposób chroni pszczelarza? Jakie elementy powinny być chronione i dlaczego?
Przymierzanie stroju pszczelarskiego przez dzieci z pomocą pana pszczelarza i nauczycielki.
c) Pokaz ula.
Otwieranie ula przez pszczelarza, wyjmowanie plastrów, beleczek i podkarmiaczki. Dzieci zaglądają do środka ula, dotykają go, wyjaśnienie dzieciom, w jaki sposób wydobywamy miód.
Rozmowa nauczycielki z dziećmi: Kto mieszka w ulu i czym zajmują się pszczoły.
Objaśnienie przez nauczycielkę – demonstracja praktyczna – w jaki sposób należy wykonać woskową świecę z fragmentu plastra. Następnie nauczycielka podchodzi do dzieci i w miarę potrzeb pomaga im zrolować – wykonać świecę.
Nauczycielka częstuje wszystkie dzieci waflem posmarowanym miodem. Opisywanie swoich doznań smakowych po degustacji miodu. Nauczycielka tłumaczy wszystkim dzieciom, że miód jest bardzo zdrowym pokarmem nie tylko dla pszczół, ale także dla dzieci i dorosłych.
Rozmowa nauczycielki z dziećmi na temat odbytych zajęć. Wręczenie panu pszczelarzowi wykonanych wcześniej prac plastycznych – portrety pszczółek. Wspólne pożegnanie gościa. Podziękowanie dzieciom przez nauczycielkę za wspólną pracę i zabawę.
Autor: Aleksandra Czeleń
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…