Szkoła podstawowa

Znane osoby z niepełnosprawnościami – scenariusz zajęć dla uczniów szkoły podstawowej

Temat zajęć: Znane osoby z niepełnosprawnościami.

Data: 24.10.2022 r.
Prowadzący:
Klasa: 5b

Cel ogólny:

  • kształtowanie u dzieci otwartości i tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami

Cele szczegółowe – uczeń:

  • wymienia znane osoby niepełnosprawne
  • postrzega osoby niepełnosprawne jako ludzi w pełni wartościowych, o takich samych potrzebach i zainteresowaniach
  • wie, że pomimo niepełnosprawności, można osiągnąć sukcesy w życiu
  • akceptuje osoby niepełnosprawne
  • współpracuje w grupie
  • wypowiada się na określony temat

Metody pracy:

  • praca z tekstem
  • prezentacja
  • ewaluacyjna – Kciuki

Formy pracy:

  • grupowa zróżnicowana

Środki dydaktyczne:

kolorowe kartki A4 techniczne, nożyczki, klej, kredki, mazaki, małe karteczki na zagadki, pojemniczek z losami (imię i nazwisko sławnej osoby po 2 karteczki), rozsypanka informacji i zdjęć, teksty o znanych niepełnosprawnych osobach

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczniów, losowanie grup i przedstawienie tematu zajęć.
  2. Uczniowie siadają przy przygotowanych wylosowanych stanowiskach. Każda grupa składa się z dwóch osób i ma inny tekst, lecz takie same zadania do wykonania.
  3. Omówienie przebiegu pracy: dzieci zapoznają się z tekstem, który otrzymały, następnie wykonują plakat na temat znanej osoby niepełnosprawnej. Na plakacie zamieszczają informacje z przygotowanych rozsypanek (zdjęcie osoby, datę urodzenia, z czego słynie, jaką ma niepełnosprawność, jak sobie radzi w życiu).
  4. Przygotowanie przez każdą z grup zagadki dotyczącej omawianej osoby.
  5. Prezentacja wykonanych plakatów.
  6. Rozwiązywanie zagadek przygotowanych przez dzieci.
  7. Podsumowanie zajęć i ewaluacja (Kciuki – dzieci za pomocą kciuków uniesionych do góry lub w dół określają, czy zajęcia podobały się, czy nie).

Autorka: Beata Madalińska-Dębska – Czytelniczka Portalu

Znane osoby z niepełnosprawnościami – scenariusz zajęć dla uczniów szkoły podstawowej was last modified: 22 stycznia, 2024 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Scenariusz zajęć prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…

13 godzin temu

Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej – konspekt zajęć w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym

Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…

1 dzień temu

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

2 dni temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

3 dni temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

6 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

6 dni temu