data: 01.12.2023 r.
prowadzący: Katarzyna Świech
uczestnicy: grupa uczniów z klas 1 i 2 – zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Witam tych, którzy…
2. Wprowadzenie do tematu zajęć w formie zagadki:
Rączki wymachują, ciało w górę leci, oczy jak iskierki się zapalają, wszystkie ząbki usta odkrywają (radość).
Opisywanie zachowania osób, które czują radość.
2. Zabawa ruchowa Co robi radość?
Dzieci demonstrują podskoki.
Ten ciepły uśmiech przesyłam Ci, jeśli mnie lubisz odeślij mi (zabawa w kręgu, rzucanie do siebie pluszakiem i uśmiechanie się do siebie).
Nauczyciel pyta uczniów, czy radość jeszcze coś może zrobić – propozycja dzieci.
3. Nawiązanie do wykonanych na poprzednich zajęciach sylwet zwierząt, które również okazują emocje. Nauczyciel demonstruje uczniom aparat fotograficzny i zaprasza do ułożenia swoich sylwet na kartonie i tłumaczy, że dziś zajmą się sztuką – filmem i przedstawią radość w postaci filmu animowanego. Uczniowie układają swoje sylwety, robią zdjęcia, przesuwają nieco sylwety i tak wielokrotnie.
4. Nauczyciel tłumaczy, że po zmontowaniu w odpowiednim programie komputerowym powstanie film i na następnych zajęciach uczniowie obejrzą swoją kreskówkę.
5. Karta pracy: Kwiat
Uczniowie na kolejnych płatkach rysują sytuacje, podczas których czują radość, przyklejają swoje propozycje.
2. Zabawa ruchowa: Radość/smutek
Dzieci przeskakują przez rozłożoną na podłodze skakankę na komendy radość/smutek.
3. Pożegnanie: Iskierka
Bibliografia:
1. Przedstaw Emocje. Ćwiczenia w pokazywaniu oraz rozpoznawaniu stanów emocjonalnych, Wydawnictwo Harmonia
2. Co robią uczucia? Oziewicz T., Zając A., Wydawnictwo Dwie Siostry
3. Radość i Smutek – scenariusz zajęć w zakresie obszaru społeczno-emocjonalnego, Marta Uliwiak, https://pedagogika-specjalna.edu.pl/pozostale-materialy/przedszkole/radosc-i-smutek-scenariusz-zajec-w-zakresie-obszaru-spoleczno-emocjonalnego/, opublikowany: 1 marca 2023 r.
Autor: Katarzyna Świech – Czytelniczka Portalu
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…