Rewalidacja

Rozwijanie umiejętności społecznych – przyjmowanie odmowy – scenariusz zajęć

Temat zajęć: Rozwijanie umiejętności społecznych – przyjmowanie odmowy

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne – klasa 6

Cel główny zajęć:

Rozwijanie kompetencji społecznych w aspekcie spokojnego przyjmowania odmowy rówieśników

Cele szczegółowe – uczeń:

  • dokonuje analizy sytuacji rówieśniczej
  • dostrzega przyczyny odmowy
  • określa emocje towarzyszące sytuacji odmowy
  • potrafi wskazać pozytywne reakcje na odmowę

Forma:

indywidualna

Metody i techniki:

  • elementy treningu umiejętności społecznych
  • metody oparte na słowie
  • analiza sytuacji społecznych

Środki dydaktyczne:

  • opisy sytuacji społecznych
  • dialogi

Przebieg zajęć

Część wstępna

Przywitanie ucznia, zapoznanie z tematem, omówienie przebiegu zajęć.

Część właściwa
  1. Wspólne czytanie i analiza opisów sytuacji społecznych (załącznik 1).
  2. Zapisanie spostrzeżeń na temat zachowań i emocji uczestników rozmowy (załącznik 1).
  3. Uzupełnianie dialogów opisami pożądanych zachowań w sytuacji przyjęcia odmowy (załącznik 2).
  4. Stworzenie mini plakatu pt. Dlaczego ludzie odmawiają?
Część końcowa

Podsumowanie zajęć.

Pobierz scenariusz z załącznikami

Autor: Dominika Jakubiak – Czytelniczka Portalu

Rozwijanie umiejętności społecznych – przyjmowanie odmowy – scenariusz zajęć was last modified: 24 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie.

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

1 dzień temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

5 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu