Rewalidacja

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem 6-letnim z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją

Temat: Rozwijam sprawność mojego ciała.

Cele terapeutyczne:

A. Ogólne:

  1. Rozwijanie ogólnej sprawności ciała, w tym motoryki dużej i małej.
  2. Wspieranie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  3. Usprawnianie pamięci i myślenia, w tym stymulowanie rozwoju mowy poprzez ćwiczenia lewopółkulowe.

B. Operacyjne – dziecko:

  • odtwarza ruchem treść piosenki „Rymowana gimnastyka”, naśladuje czynności i ruchy;
  • uczestniczy w zabawie „Kolory” – chwyta i odrzuca piłkę, stosuje się do zasad zabawy;
  • odnajduje na ilustracji przedmioty wskazane przez nauczyciela (zabawa pt. „Znajdź” z zużyciem ilustracji pt. „Zima”);
  • bierze udział w zabawie „Zakupy” – zapamiętuje i odtwarza sekwencje obrazków;
  • naśladuje wybrane ruchy zwierząt;
  • układa podaną kompozycję zgodnie ze wzorem;
  • odnajduje i wskazuje wspólny symbol na kartach (gra „Double”);
  • wycina po śladzie poprawnie trzymając nożyczki.

Metody:

  • aktywizujące (zabawy ruchowe i przy muzyce, improwizacja ruchowa, wchodzenie w rolę)
  • oglądowe (obserwacja, pokaz ilustracji)
  • słowne (objaśnienie nauczyciela)

Formy pracy:

  • indywidualna

Środki dydaktyczne:

odtwarzacz CD, płyta z muzyką „Rymowana gimnastyka”, piłka, ilustracje do układania sekwencji w zabawie „Zakupy”, ilustracja pt. „Zima”, karty do losowania „Zwierzęta”, ilustracje do układania kompozycji, karty do gry „Double”, nożyczki, kartka ze wzorem do wycinania, gra planszowa, pionki, kostka do gry, piasek kinetyczny, foremki do piasku

Pobierz cały scenariusz

Autor: Magdalena Pasoń – Czytelniczka Portalu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem 6-letnim z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją was last modified: 22 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie.

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

21 godzin temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

5 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu