„Dziecko z zespołem Aspergera może przejawiać wiele objawów, które będą niepokoić lub nawet przerażać jego opiekunów. Jednak bliższe poznanie schorzenia, które dotknęło nasze dziecko, pozwoli na uzyskanie większej pewności siebie i możliwości podjęcia odpowiednich kroków”
A. Borkowska, B. Grotowska
Katarzyna Krzemińska – autorka szkolenia – przybliża specyfikę zaburzenia, jakim jest zespół Aspergera na różnych etapach rozwoju dziecka – od najmłodszych lat życia do nastolatka. Pokazuje, jak funkcjonują dzieci z zespołem Aspergera w obszarze psychospołecznym oraz edukacyjnym. Oprócz części teoretycznej, kurs zawiera treści oparte na osobistych doświadczeniach Autorki – jako mamy, pedagoga specjalnego i animatora grupy wsparcia dla rodziców. Takie spojrzenie z kilku perspektyw sprzyja lepszemu zrozumieniu problemów dziecka i jego rodziny, a poprzez to, daje szanse na udzielenie odpowiedniego wsparcia.
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych tematyką zaburzeń ze spektrum autyzmu, zwłaszcza do nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą dotkniętymi zespołem Aspergera.
Kurs obejmuje 10 godzin realizowanych przez Internet. Z materiałami kursowymi można zapoznawać się w indywidualnym tempie i dogodnym dla każdego czasie. Podstawą zaliczenia jest test on‑line sprawdzający wiedzę z zakresu zagadnień poruszanych w ramach szkolenia.
Po zaliczeniu egzaminu testowego, dostępne jest zaświadczenie o ukończeniu kursu, do wydrukowania w formacie PDF.
Tytuły modułów:
Treści kursu zawierają także wskazówki dla nauczycieli dotyczące pracy z dzieckiem (uczniem) na każdym etapie jego rozwoju. Dzieci z zespołem Aspergera pozostają dla nas wciąż nie do końca odkrytą tajemnicą. Ale to od nas – pedagogów – w dużym stopniu zależy jakość ich życia.
Na kurs możesz zapisać się tutaj
Autorką szkolenia jest Katarzyna Krzemińska – absolwentka takich kierunków jak m.in. wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci autystycznych, oligofrenopedagogika oraz logopedia. Jest mamą szesnastolatka z zespołem Aspergera. Pracuje jako pedagog specjalny z dziećmi i ich rodzinami, jest autorką wielu artykułów o zespole Aspergera, bierze udział w licznych konferencjach, współorganizuje grupę wsparcia dla rodziców.
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…