Autyzm

Plan rewalidacji indywidualnej dla ucznia z autyzmem

  

Diagnoza ucznia: autyzm

Uczeń: klasa VIII

Cel główny:

  • rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych i osobowości ucznia, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno – wychowawczym realizowanym w szkole, a w dalszej kolejności przygotują go do dorosłego życia.

Cele szczegółowe:

1. Rozwój społeczno – emocjonalny ucznia:

  • rozwijanie emocji oraz wzmacnianie pozytywnego kontaktu emocjonalnego,
  • uczenie zachowań właściwych dla danych sytuacji społecznych,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia siebie, innych ludzi, sytuacji społecznych,
  • ćwiczenie umiejętności odczytywania i interpretacji komunikatów niewerbalnych,
  • doskonalenie myślenia perspektywicznego, zdolności przewidywania skutków, jakie dane zachowanie może mieć w przyszłości,
  • kształtowanie umiejętności prowadzenia dialogu,
  • wdrażanie do przestrzegania obowiązujących norm społecznych.

2. Kształcenie umiejętności rozkodowania znaczeń, poleceń i informacji:

  • poprawa umiejętności spostrzegania, odbioru i przetwarzania informacji napływających z otoczenia,
  • usprawnianie techniki czytania ze zrozumieniem.

3. Usprawnianie pamięci słuchowej i fonologicznej:

  • ćwiczenia w zapamiętywaniu wypowiedzi nauczyciela,
  • ćwiczenia w zapamiętywaniu nowych wyrazów i terminów,
  • przezwyciężanie trudności w rozumieniu poleceń nauczyciela.

4. Kształtowanie umiejętności aktywnego spędzania wolnego czasu.

5. Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych – stała pomoc w opanowaniu bieżącego materiału.

6. Ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

7. Motywowanie ucznia do podejmowania wysiłku umysłowego poprzez częste stosowanie zachęt i pochwał.

8. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i samooceny ucznia.

Metody:

  • oparte na słowie (praca z tekstem, opowiadanie, pogadanka),
  • praktycznego działania,
  • podglądowe,
  • stymulacja polisensoryczna (np. gry stymulacyjne),
  • aktywizujące (np. gry dydaktyczne),
  • zabawy (np. manipulacyjne, konstrukcyjne).

 

Plan rewalidacji indywidualnej dla ucznia z autyzmem opracowała: Aleksandra Lenart

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Plan rewalidacji indywidualnej dla ucznia z autyzmem was last modified: 25 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Metoda 6 klocków w doskonaleniu motoryki małej

Temat: Metoda 6 klocków w doskonaleniu motoryki małej. Ćwiczenia percepcji wzrokowej i koordynacji ręka –…

12 godzin temu

Wybory do Samorządności Uczniowskiej w Zespole Szkół Specjalnych w Żarach – scenariusz

Data i miejsce: 07.11.2022 r., świetlica szkolna, w godzinach od 9:15 - 10:15 Osoby odpowiedzialne:…

16 godzin temu

Konspekt zajęć rewalidacji indywidualnej – integracja sensoryczna

Temat: Regulacja napięcia mięśniowego. Data: 25.03.2024 r. Prowadzący: Kamila Kopczyńska Cele główne: kontrola postawy kontrola…

22 godziny temu

Rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej oraz wzrokowej – „Zimowy świat” – Scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Temat lekcji: Rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej oraz wzrokowej - „Zimowy świat”. Ćwiczenia logicznego myślenia. Klasa:…

2 dni temu

W świecie kolorów. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej – zajęcia rewalidacyjne

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych, I etap edukacyjny, 60 minut Temat: W świecie kolorów. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.…

3 dni temu

Aromaterapia i jej zastosowanie w edukacji i terapii

Wiosna wydaje się być doskonałym czasem, aby odetchnąć pełną piersią. Przyroda budzi się do życia,…

4 dni temu