Rewalidacja

Naśladowanie niewerbalne – scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla 4-letniego dziecka z autyzmem

Temat dnia: Naśladowanie niewerbalne.

Prowadzący:

Monika Kozieł

Data:

14.05.2020 r.

Metody pracy:

  • słowna: objaśnienie
  • czynna: zadań stawianych dziecku do wykonania
  • percepcyjna: oddziaływanie na zmysł słuchu, wzroku, dotyku, smaku

Formy pracy:

indywidualna

Środki dydaktyczne:

karta pracy „Wesoła małpka”, karta pracy „Co jedzą małpki”, owoc, spinacz, zielony i czerwony pasek

Cele ogólne:

  • usprawnianie motoryki małej
  • ćwiczenia wspomagające rozwój inteligencji emocjonalnej

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie:
    Gdy się rączki spotykają,
    To od razu się witają (podanie dłoni)
    Gdy się kciuki spotykają,
    To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
    Gdy się palce spotykają,
    To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palców drugiej dłoni).
  2. Nauczyciel demonstruje jakieś zadanie i mówi „zrób to”. Zadaniem dziecka jest powtórzenie tego, co zrobiła nauczycielka, na zasadzie lustrzanego odbicia (tj. nauczycielka używa prawej ręki, dziecko używa lewej). Kolejne fazy zaczynają się wyraźnymi, łatwymi do odróżnienia ruchami i przechodzą w najbardziej precyzyjne i subtelne ruchy (dotknij palcem nosa, zrób dzióbek z ust, podnieś ręce do góry, usiądź na dywanie, klaśnij w dłonie, dotknij brzucha i pogłaskaj go, prawą ręką dotknij lewego ucha, zrób jaskółkę, połóż książkę na głowie i zrób kilka kroków).
  3. Wykonanie przez dziecko karty pracy „Wesoła małpka”. Zadaniem dziecka jest odnalezienie wesołej małpki, następnie złej i wystraszonej oraz naśladowanie ich min.
  4. Wykonanie przez dziecko karty pracy „Co jedzą małpki”. Zadaniem dziecka jest narysowanie banana po śladzie, a następnie wyklejenie go żółtym kolorem.
  5. Badanie banana różnymi zmysłami – dotykanie, wąchanie, obieranie, smakowanie.
  6. Ewaluacja – przypnij spinacz do zielonego paska, jeśli podobały Ci się zajęcia lub do czerwonego, jeśli się nie podobały.
  7. Pożegnanie.

Autor: Monika Kozieł – Czytelniczka Portalu

Naśladowanie niewerbalne – scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla 4-letniego dziecka z autyzmem was last modified: 23 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

4 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

5 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

1 tydzień temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

3 tygodnie temu