Prowadzący:
Data:
Formy pracy: praca indywidualna
Metody: rozmowa, metoda zadań stawianych dziecku, metoda praktycznego działania
Środki dydaktyczne: kartki z bloku technicznego A4, rakiety wycięte z bloku technicznego i postacie ufoludków, części układanki obrazkowej, pastele, klej, ruchome oczy, podkładka
Cele terapeutyczne:
– rozpoznawanie i nazywanie kolorów
– porównywanie, segregowanie
1. Wyjęcie przez dziecko z pudełka części obrazka.
2. Ułożenie obrazka z kilku części na kartce a4.
3. Rozmowa na temat tego, co przedstawia obrazek.
4. Samodzielne naklejenie obrazka na kartkę.
1. Wyjęcie z koperty postaci ufoludków.
2. Ułożenie postaci obok siebie.
3. Kolorowanie postaci według instrukcji nauczyciela.
4. Układanie konkretnych ufoludków z uwagi na kolor do wyznaczonych rakiet.
5. Przeliczanie ile ufoludków jest w rakiecie niebieskiej, a ile w czerwonej, gdzie jest więcej, a gdzie mniej, wybranie odpowiednich kartoników z cyframi i ułożenie ich przy odpowiedniej rakiecie.
1. Rysowanie i kolorowanie pastelami swojego ufoludka.
2. Doklejenie brakujących oczu.
Nauczyciel chwali dziecko za wykonaną pracę. Dziecko wskazuje minkę uśmiechniętą (zajęcia podobały się) lub też smutną (zajęcia nie podobały się).
Autor: Katarzyna Bogusz – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…