Rewalidacja

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla 5-letniego dziecka z autyzmem

Temat zajęć: Stymulowanie funkcji poznawczych – Ufoludki  

Prowadzący:

Data:

Formy pracy: praca indywidualna

Metody: rozmowa, metoda zadań stawianych dziecku, metoda praktycznego działania

Środki dydaktyczne: kartki z bloku technicznego A4, rakiety wycięte z bloku technicznego i postacie ufoludków, części układanki obrazkowej, pastele, klej, ruchome oczy, podkładka

Cele terapeutyczne:

  • stymulowanie funkcji poznawczych:

– rozpoznawanie i nazywanie kolorów

– porównywanie, segregowanie

  •  stymulowanie sprawności motorycznych i manualnych
  • wspomaganie zdolności i zainteresowań dziecka

Przebieg zajęć

I Przywitanie z uczniem. Zachęcenie do starannej pracy
II Układanie obrazka

1. Wyjęcie przez dziecko z pudełka części obrazka.

2. Ułożenie obrazka z kilku części na kartce a4.

3. Rozmowa na temat tego, co przedstawia obrazek.

  • Kto to?
  • Jakiego koloru są ufoludki?
  • Jak wyglądają?
  • Ile ich jest?
  • Czy są wesołe, czy smutne?

4. Samodzielne naklejenie obrazka na kartkę.

III Liczymy

1. Wyjęcie z koperty postaci ufoludków.

2. Ułożenie postaci obok siebie.

3. Kolorowanie postaci według instrukcji nauczyciela.

4. Układanie konkretnych ufoludków z uwagi na kolor do wyznaczonych rakiet.

5. Przeliczanie ile ufoludków jest w rakiecie niebieskiej, a ile w czerwonej, gdzie jest więcej, a gdzie mniej, wybranie odpowiednich kartoników z cyframi i ułożenie ich przy odpowiedniej rakiecie.

III Praca plastyczna

1. Rysowanie i kolorowanie pastelami swojego ufoludka.

2. Doklejenie brakujących oczu.

IV Zakończenie zajęć, ewaluacja

Nauczyciel chwali dziecko za wykonaną pracę. Dziecko wskazuje minkę uśmiechniętą (zajęcia podobały się) lub też smutną (zajęcia nie podobały się).

Autor: Katarzyna Bogusz – Czytelniczka Portalu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla 5-letniego dziecka z autyzmem was last modified: 24 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

6 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu