Prowadzący zaprasza dziecko do zabawy w wiosenne porządki – dziecko i prowadzący na zmianę rzucają kostką, wylosowana liczba oczek odpowiada czynności, którą należy naśladować:
1 – mycie okien
2 – zamiatanie
3 – wycieranie naczyń
4 – trzepanie dywanów
5 – wieszanie prania
6 – prasowanie.
Prowadzący umieszcza w sali sześć przedmiotów kojarzących się ze Świętami Wielkanocnymi, np. czekoladowe lub porcelanowe figurki zajączka, baranka, dekoracyjne pisanki, bazie. Zadaniem dziecka jest je odszukać (w zadaniu można przećwiczyć rozumienie określeń przestrzennych) i zgromadzić na podłodze, a następnie ułożyć w następującym porządku:
• od najmniejszego do największego,
• od największego do najmniejszego,
• od takiego, który dziecku podoba się najbardziej do tego, który spodobał się mu najmniej.
Dziecko otrzymuje planszę z dwiema tabelami składającymi się z 9 pól oraz miniaturowe jajka. Jego zadaniem jest odtworzenie w dolnej tabeli układu zaprezentowanego u góry – w zależności od możliwości dziecka i ćwiczonych umiejętności możemy zaproponować:
Dziecko otrzymuje wycięty z papieru koszyk i ilustracje przedstawiające jego zawartość (możemy również wyciąć część elementów wspólnie z dzieckiem lub zastąpić ilustrację rzeczywistymi przedmiotami). Prowadzący prosi dziecko, aby zapamiętało podane przez niego produkty i włożyło je do koszyka, np.:
Prowadzący prezentuje dziecku olejki zapachowe wykorzystywane w pieczeniu wielkanocnych ciast. Następnie ukrywa odkręconą buteleczkę w sali, dziecko po zapachu próbuje ją odszukać.
Pobierz scenariusz z załącznikami
Autor: Urszula Wesół – pedagog specjalny
Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…