wychowankowie z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
1. Powitanie wychowanków na zajęciach.
Nauczyciel podchodzi do każdego wychowanka, wypowiada jego imię, a następnie prosi, aby podopieczny, na miarę swoich możliwości, odezwał się do mikrofonu, witając się poprzez jakiś dźwięk (słowo, dmuchnięcie, sylaby).
2. Przedstawienie tematu zajęć.
Nauczyciel informuje wychowanków o temacie zajęć, jakim są instrumenty.
3. Moje uszy, moje ręce.
Nauczyciel zwraca uwagę, że podczas zajęć wychowankowie będą słuchać i będą pracować ich ręce. Podchodzi do każdego wychowanka i wskazuje te części ciała. Wychowanek próbuje dotknąć swoich uszu.
Gimnastyka rąk – nauczyciel prosi wychowanków, aby każdy próbował samodzielnie pokazać, co jego ręce potrafią (klaskanie, ręce dotykają ust, ręce dotykają głowy). Następnie wychowankowie, samodzielnie bądź z pomocą nauczyciela, poruszają rękami, robiąc gimnastykę.
4. Orkiestra gra.
Nauczyciel gra na poszczególnych instrumentach, następnie daje każdemu wychowankowi, aby wywołał określone dźwięki. Podczas gry zadaje wychowankom pytanie, czy chcą jeszcze grać, oczekując upomnienia się o kontynuację aktywności gestem lub określonym zachowaniem stanowiącym jego intencję komunikacyjną.
5. Głośno czy cicho?
Nauczyciel gra na instrumentach wywołując dźwięki głośne i ciche. Następnie wychowanek, samodzielnie lub z pomocą nauczyciela, wybiera jeden z prezentowanych mu instrumentów i gra cicho i głośno.
6. Jestem muzykantem.
Nauczyciel odtwarza piosenkę Jestem muzykantem, podaje wychowankom instrumenty i na miarę możliwości, podopieczni grają do muzyki.
7. Zakończenie zajęć.
Nauczyciel dziękuje wychowankom za aktywny udział w zajęciach.
Źródło piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0
Autor: Anna Jaksa – Czytelnik Portalu
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…