TEMAT: Zajęcia plastyczno – ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
DATA:
GRUPA: I i II
MIEJSCE ZAJĘĆ: podwórko szkolne
OSOBA PROWADZĄCA:
CELE GŁÓWNE
– Poznanie zabaw grupowych z chustą, które rozwijają funkcje poznawcze dzieci.
– Uczenie uważnego słuchania poleceń.
– Nauka twórczego myślenia i współpracy w grupie.
CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
– pokazuje za pomocą gestów odgrywaną rolę
– współdziała w zabawach z innymi poprzez zabawę integrującą grupę
– jest aktywny ruchowo
– zainspirowany muzyką tworzy obraz kwitnącej łąki
– rozwija umiejętności nazywania znakiem lub gestem rzeczy, osób, czynności.
FORMY PRACY:
– praca w grupie
METODY PRACY:
– słowna
– ćwiczenia praktyczne i zabawy
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
– chusta animacyjna – płyta CD – odtwarzacz CD – piłki – zabawki – brisol – kolorowe kredki – farby – klej – miska z wodą – ręcznik.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1.Powitanie wychowanków.
2. Zapoznanie z tematem zajęć.
3. Opowiadanie.
Nauczyciel czyta uczniom opowiadanie o wiośnie. Wcześniej instruuje jakie gesty wykonywać kiedy w opowiadaniu pojawią się:
Zapach łąki – głębokie wdechy i wydechy
Bocian – chód z wysokim unoszeniem kolan
Kwiaty rosną – wznoszenie się
Kwiaty więdną – opadanie
Burza – tupanie
Tęcza – zakreślenie łuku
Majowy wianek – uczniowie tworzą koło.
Był ciepły majowy dzień. W powietrzu unosił się zapach łąki, po której wolno maszerował bocian. Niebo miało piękny, niebieski kolor, słońce mocno świeciło sprawiając, że kwiaty szybko rosły. Wtem nad łąkę nadciągnęły ciemne burzowe chmury. Bocian, który jeszcze przed chwilą z gracją maszerował po trawie – odleciał. Rozpętała się wiosenna burza. Deszcz padał tak intensywnie, że wszystkie kwiaty zwiędły. Ponieważ słońce nie przestawało świecić, nad łąką pojawiła się piękna tęcza. Po ciemnych burzowych chmurach nie było już śladu. Kwiaty rozkwitły na nowo i utworzyły piękny majowy wianek. Zapadła noc a w powietrzu nadal nosił się cudowny zapach łąki.
Każdy z uczniów dostaje zieloną kredkę i ustawia się w kolejkę. Uczniowie pojedynczo podchodzą do dużej kartki i rysują kreskę, która będzie trawą na majowej łące. Uczeń odchodzi na koniec kolejki. Czynność powtarzamy aż do zapełnienia łąki trawą.
Do namalowania nieba wybieramy 2 lub 3 uczniów, którzy moczą dłonie w niebieskiej farbie i okrężnymi ruchami malują kartkę na niebiesko.
By zapełnić majową łąkę uczniowie albo sami malują kwiaty albo przyklejają gotowe elementy.
Autor: mgr Anna Kobiałka
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…