Terapia pedagogiczna

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – Filcujemy misie

Temat: Filcujemy misie. Dzień Pluszowego Misia.

Cel ogólny:

stymulacja poszczególnych receptorów wzrokowych, dotykowych.

Cele szczegółowe – uczeń:

  • prawidłowo posługuje się narzędziem pracy,
  • doskonali motorykę małą,
  • stymuluje wyobraźnię,
  • ćwiczy koncentrację uwagi.

Potrzebne materiały:

wełna czesankowa, igły do filcowania, podkładka – może być gąbka.

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie – zabawa integracyjna „Miś do misia” – pokazywanie różnych figur, min w lustrzanych odbiciach.
  2. Pokaz filcowania na stronie internetowej – przybliżenie techniki.
  3. Wybieranie kolorów wełny do pracy.
  4. Wspólna nauka korzystania z igły i tworzenia odpowiednich kształtów.
  5. Tworzenie kolorowych misiów.

Czas trwania zajęć jest uzależniony od tempa pracy uczniów.

Autor: Wioletta Wowra – Czytelniczka Portalu

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – Filcujemy misie was last modified: 23 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

6 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu