45 minut
troje uczniów w wieku 5-7 lat z autyzmem, ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną
indywidualna i grupowa
sala terapeutyczna do zajęć ruchowych
OGÓLNE:
OPERACYJNE – uczeń:
1. Powitanie piosenką.
Nauczyciel śpiewa piosenkę i wita się z każdym dzieckiem.
Czy jesteś z nami?
Czy … (imię) jest dziś z nami?
Tak, jestem razem z wami.
Ooo… (imię) jest dziś z nami!
Witajmy Cię brawami.
2. Ćwiczenia na orientację w schemacie własnego ciała, wyróżnianie siebie z otoczenia.
Dziecko siada na podłodze, nauczyciel naprzeciw, dotyka rąk i nóg dziecka w rytm piosenki, którą nauczyciel śpiewa na melodię ,,Panie Janie”.
Witaj rączko, witaj rączko.
Jak się masz, Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy
Wszyscy Cię kochamy
Bądź wśród nas! Bądź wśród nas!
Witaj nóżko, witaj nóżko.
Jak się masz, Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy
Wszyscy Cię kochamy
Bądź wśród nas! Bądź wśród nas!
3. Zapoznanie dzieci z tematem zajęć i wprowadzenie miłego nastroju wśród uczestników zajęć.
4. Rozłożenie materacy.
5. Włączenie płyty z programem.
6. Włączenie płyty z programem Ch. Knill’a ,,Świadomość ciała, kontakt i komunikacja” – program specjalny.
7. Pochwała za pracę.
8. Wspólne wysłuchanie muzyki relaksacyjnej.
Opracowanie: Diana Krygiel
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…