Eliza Supińska
xxx – klasa 4
rewalidacja indywidualna
60 minut
indywidualna
wiersz „Pani Wiosna” – tekst własny, tekst z lukami, gra dydaktyczna „Łowimy literki”, ilustracje wiosennych krajobrazów, nagrania cd – piosenki: „Powitanie”, „Gimnastyka”, fragment koncertu skrzypcowego „Cztery pory roku” – „Wiosna”, A. Vivaldiego, materiał przyrodniczy (liście, źdźbła trawy, bratki, stokrotki, tulipany, wierzbowa gałązka z baziami), papierowe kwiaty, papierowy motyl, klej, plastelina, nożyczki, kartonowa sylweta Pani Wiosny
1. Wyraziste odczytanie przez nauczyciela wiersza „Pani Wiosna”.
Pani Wiosna
Idzie do nas Wiosna, nasza piękna pani!
Jej suknia zielona, upstrzona listkami.
Z baziami gałązkę w ręku ma wierzbową.
A za pasem wonną, przylaszczkę liliową.
W drugiej dłoni Wiosna koszyk wielki niesie.
A w koszyku dary najpiękniejsze w świecie:
bratki, tulipany, stokrotki różowe, zieloną traweczkę i gałązki młode.
Na głowie Wiosenki wianek z kwiatków polnych.
Na ramieniu motyl o skrzydełkach złotych jak kwietniowe słońce.
Smukłą szyję Wiosny sznur korali zdobi, zrobiła je rankiem z tych bazi wierzbowych, co nad stawem rosną.
Słonko mocno świeci, idzie piękna pani.
Uśmiechnięta, barwna łąki kolorami!
2. Rozmowa na temat utworu połączona z wyszukiwaniem odpowiednich fragmentów tekstu.
3. Zabawa dydaktyczna „Co Wiosna w koszu niesie?”.
Uczeń z zamkniętymi oczami wyciąga z kosza „wiosenne skarby” (liście, źdźbła trawy, wiosenne kwiaty: tulipany, stokrotki, bratki, przylaszczki, wierzbową gałązkę z baziami). Stara się odgadnąć, co wylosował.
4. Wykonanie stroju Pani Wiosny.
Uczeń na sylwecie z kartonu:
W czasie pracy uczeń słucha fragmentu „Wiosna” z koncertu skrzypcowego „Cztery pory roku” A. Vivaldiego.
5. Ustne układanie opisu Pani Wiosny – wykorzystanie planu opisu zapisanego w formie pytań.
6. Zabawa ruchowa do piosenki „Gimnastyka”.
7. Pisemny opis Pani Wiosny – uzupełnianie tekstu z lukami podanym słownictwem. Odczytanie uzupełnionego tekstu.
Pani Wiosna ubrana jest w długą ….. uszytą z młodych, zielonych ….. Głowę jej zdobi ….. upleciony z wiosennych, pachnących …. i ….. Na jej szyi wiszą zrobione z bazi, szare ….. Na ramieniu Wiosny siedzi żółty ….. Pani Wiosna przynosi w swoim koszyku kolorowe kwiaty: ….., ….., ….. oraz gałązki z zielonymi ….. W drugiej dłoni dzierży wierzbową gałązkę z ….. Nasza Wiosna to kolorowa i piękna pani, pogodna i ……
Słownictwo: uśmiechnięta, listków, suknię, stokrotki, tulipany, bratki, kwiatów, trawy, wianek, korale, listkami, motylek, baziami.
Autor: Eliza Supińska – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…