Zajęcia integrujące grupę, w której jest uczeń z zespołem Aspergera.
aktywizujące, ekspresja ruchowa i plastyczna, naśladowcza
praca z całą grupą
farby plakatowe lub farby do malowania palcami, arkusze papieru szarego, fartuchy ochronne, folia ochronna
Niezwykle istotne jest to, aby miejsce gwarantowało dziecku z autyzmem poczucie bezpieczeństwa. Najlepiej, jeśli miejsce to będzie dobrze znane i lubiane przez dziecko. Pomieszczenie musi być zaaranżowane w taki sposób, aby wspomagać koncentrację uwagi, nie rozpraszać zbyt dużą liczbą bodźców.
Autor: Przemysław Woźniak – Czytelnik Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…