Rewalidacja

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z autyzmem

Metryczka

Nauczyciel:

Aneta Sadowska-Chorążak

Stopień awansu zawodowego:

nauczyciel kontraktowy

Temat: Trening Umiejętności Społecznych

Klasa – I

Data:

27.02.2020 r.

Cele ogólne:

  • eliminowanie deficytów i dysfunkcji w porozumiewaniu się – zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych
  • rozwijanie kompetencji społecznych – nauka wykonywania prostych poleceń
  • ograniczanie stereotypowych zachowań, zainteresowań, działań
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia

Cele szczegółowe – dziecko:

  • rozumie i potrafi wykonać zaplanowane zadania
  • potrafi działać wg określonego planu
  • potrafi ułożyć historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń i opowiedzieć ją
  • przynosi i odnosi przedmioty, o które prosi nauczyciel
  • wita się z wyznaczoną przez nauczyciela osobą

Metody i sposoby realizacji celów:

  • słowna
  • praktycznego działania
  • elementy metody behawioralnej
  • indywidualna
  • elementy integracji sensorycznej

Praktyczne wskazówki

Nauczyciel do pracy z dzieckiem wykorzystuje: obrazki przedstawiające poszczególne czynności, tabliczkę motywacyjną, historyjkę obrazkową.

Przebieg lekcji:

  • przywitanie ucznia, stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery, pamiętając o nawiązaniu i utrzymywaniu kontaktu wzrokowego
  • zabawa piłką „kozłowanie” (kierowanie manualne)
  • ćwiczenia naśladowanie – „zrób to, co ja”
  • ułożenie historyjki obrazkowej zgodnie w kolejności
  • odpowiadanie całym zdaniem na pytanie nauczyciela
  • przyniesienie przez ucznia swojej garderoby wierzchniej
  • pożegnanie ucznia przez podanie ręki i powiedzenie „do widzenia”, pamiętając o nawiązaniu i utrzymaniu kontaktu wzrokowego

Autor: Aneta Sadowska-Chorążak – Czytelniczka Portalu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z autyzmem was last modified: 23 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

2 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

3 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

6 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu