Terapia pedagogiczna

Doświadczenie wpływu muzyki i filmu na nasze emocje – scenariusz zajęć terapeutycznych

Scenariusz zajęć terapeutycznych dla uczniów na III etapie edukacji, przeprowadzonych przez Nauczyciela/Trenera/Pedagoga

Temat: Doświadczenie wpływu muzyki i filmu na nasze emocje [1]


Czas: 

90 minut

Cel ogólny:

Doświadczenie wpływu, jaki wywiera muzyka i film na nasze emocje

Cele szczegółowe:

  • Zapoznanie z filmoterapią jako metodą pozwalającą przepracować życiowe problemy
  • Doświadczenie wpływu muzyki na nasze odczucia
  • Rozpoznawanie emocji innych osób
  • Poszerzenie umiejętności rozumienia emocji innych osób
  • Rozwinięcie umiejętności recepcji utworu muzycznego i filmowego

Scenariusz zajęć

Pobierz scenariusz

[1] Ten scenariusz zajęć bazuje na konspekcie opracowanym w ramach udziału w Szkole Trenerów Progress i opiera się na cyklu Kolba (nauka przez doświadczenie). W przebiegu zajęć przedstawione zostały przede wszystkim wypowiedzi i polecenia trenera skierowane do uczniów.

Autor: Karolina Raczyńska – Czytelniczka Portalu

Doświadczenie wpływu muzyki i filmu na nasze emocje – scenariusz zajęć terapeutycznych was last modified: 23 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej oraz wzrokowej – „Zimowy świat” – Scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Temat lekcji: Rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej oraz wzrokowej - „Zimowy świat”. Ćwiczenia logicznego myślenia. Klasa:…

15 godzin temu

W świecie kolorów. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej – zajęcia rewalidacyjne

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych, I etap edukacyjny, 60 minut Temat: W świecie kolorów. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.…

2 dni temu

Aromaterapia i jej zastosowanie w edukacji i terapii

Wiosna wydaje się być doskonałym czasem, aby odetchnąć pełną piersią. Przyroda budzi się do życia,…

3 dni temu

Współpraca szkoły z rodzicem ucznia w spektrum autyzmu

Autyzm jest zaburzeniem neurorozwojowym, które charakteryzuje się trudnościami w społecznej komunikacji, a jego podłoże sięga…

6 dni temu

Projekt Erasmus+ pt. „I’m Private, I Can Fight for Climate Change via Social Media”

Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku uczestniczą w projekcie Erasmus+ pt. „I'm Private,…

6 dni temu

Scenariusz zajęć prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…

7 dni temu