Scenariusz zajęć przedszkolnych
Grupa: II przedszkolna „Muchomorki”
czas: 30 minut
Temat: „Muchomorki” poznają siebie, otaczający świat i domowe zwierzątka
Cele szczegółowe:
Metody pracy:
Środki dydaktyczne – pomoce:
1. Zabawa ruchowa „Witamy się bez słów”
Dzieci swobodnie razem z nauczycielką spacerują po świetlicy i pozdrawiają się nawzajem za pomocą gestów, bez używania słów – (powtarzają gesty prezentowane przez nauczycielkę- machają do siebie prawą lub lewą rączką, oburącz).
2. „Muchomorki” poznają swoje ciało
Nauczycielka razem z dziećmi siedzi na dywanie. Recytuje dzieciom wierszyk, ilustrując ruchem jego treść.
Rączki robią: klap, klap, klap.
Nóżki tupią: tup, tup, tup,
Tutaj swoją głowę mam.
A na brzuszku: bam, bam, bam
Nauczycielka spokojnie, powoli i wyraźnie powtarza tekst wierszyka dzieciom trzy razy.
3. Zabawa tematyczna dźwiękonaśladowcza – Rozpoznawanie zwierząt gospodarskich z wykorzystaniem figurek zwierząt oraz obrazków
Nauczycielka rozkłada przed dziećmi ilustracje przedstawiające zwierzęta gospodarskie – krowę, kaczkę, barana oraz indyka. Następnie bierze do rąk i pokazuje dzieciom figurki zwierzątek gospodarskich, nazywa je oraz naśladuje wydawane przez nie odgłosy. W miarę potrzeb pomaga dzieciom w powtarzaniu dźwięków (naprowadzając – Fabianku jak mówi krowa?) lub prosi, aby dziecko wskazało obrazek zwierzęcia, które naśladowała nauczycielka – (nauczycielka wypowiada kwa, kwa, kwa i pyta pokazując obrazek – Dawid, które zwierzątko robi kwa, kwa, kwa?).
(kaczka – kwa, kwa, kwa,
baran- be, be, be,
indyk – gul, gul, gul,
krowa – muu, muu, muu).
4. Ćwiczenie doskonalące sprawność manualną – motorykę pracy rąk
Dzieci siedzą razem z nauczycielką przy stoliku. Nauczycielka rozdaje dzieciom kartki z przygotowanym konturem krowy. Dzieci samodzielnie lub z pomocą nauczycielki (naprowadzanie) zamalowują kontur krowy farbami palcem wskazującym dominującej ręki.
5. Podsumowanie zajęć
Dzieci prezentują i oglądają swoje prace, nauczycielka omawia prace (Zobaczcie dzieci, to praca Fabianka – Jaka piękna i staranna, następnie chwali wszystkie dzieci i ich prace). Na zakończenie nauczycielka dziękuje dzieciom za wspólną pracę i zabawę.
6. Zakończenie zajęć
Dzieci stoją, machają rączkami i mówią pa, pa.
Scenariusz zajęć przedszkolnych opracowała: Aleksandra Czeleń
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…