Rewalidacja

Scenariusz rewalidacji – Poznaję siebie i swój potencjał szkolno-zawodowy cz. II

Temat: Poznaję siebie i swój potencjał szkolno-zawodowy – część 2

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na zdiagnozowany zespół Aspergera, II etap edukacyjny, 60 minut.

Cele ogólne:

  • rozpoznanie własnego potencjału, swoich mocnych i słabych stron oraz swoich cech temperamentu i osobowości
  • wzmocnienie samooceny ucznia

Cele szczegółowe – uczeń:

  • wie, czym jest temperament
  • potrafi określić cechy swojego temperamentu
  • wie, jaki ma typ temperamentu
  • umie określić swoje mocne i słabe strony, zainteresowania i umiejętności
  • potrafi napisać swoje pierwsze CV

Forma pracy:

  • indywidualna

Metody pracy:

  • oparte na słowie
  • oparte na działaniu praktycznym

Środki dydaktyczne:

  • tablica
  • kreda
  • kwestionariusz temperamentu
  • komputer
  • internet
  • brystol

Przebieg zajęć:

Powitanie, rozmowa wstępna, krótkie przypomnienie ostatnich zajęć i ich celu w języku ucznia: „Odkrywam swój potencjał szkolno-zawodowy”

1. Temperament – burza mózgów

Uczeń zastanawia się, co oznacza słowo temperament oraz jakie są jego skojarzenia z tym słowem i notuje je na tablicy. Następnie wspólnie z nauczycielem określa definicję słowa temperament oraz w nawiązaniu do poprzednich zajęć mówi, jaka jest różnica między potencjałem, a temperamentem.

2. Kwestionariusz temperamentu – pogadanka i ćwiczenie

Nauczyciel krótko objaśnia uczniowi, jak należy wypełnić test. Następnie zadaniem ucznia jest wypełnienie kwestionariusza temperamentu wg Florence Littauer http://traugutt.net/lo/temperament/kwestionariusz.php.

Po ukończonym zadaniu uczeń czyta na głos wynik swojego testu i odnosi się do niego oraz wraz z nauczycielem podsumowuje wyniki. Po ukończeniu zadania przez ucznia, zapisuje on typ swojego temperamentu oraz jego najważniejsze składowe na kartonie formatu a3.

3. To jestem JA – podsumowanie zajęć

Uczeń wraz z nauczycielem omawia powstały plakat, wymienia swoje mocne i słabe strony, omawia gwiazdę sukcesu i wyniki kwestionariusza temperamentu oraz swoje CV. Nauczyciel mówi uczniowi, że kontynuacją tych zajęć będzie określenie na podstawie zdobytych informacji – ścieżki kariery zawodowej, wyboru szkoły itd.

4. Pytania do ucznia: Czego nowego dowiedziałeś się o sobie na zajęciach?

Autor: Marta Gągol – Czytelniczka Portalu

Scenariusz rewalidacji – Poznaję siebie i swój potencjał szkolno-zawodowy cz. II was last modified: 22 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

5 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

6 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

1 tydzień temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

3 tygodnie temu