Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na zdiagnozowany zespół Aspergera, II etap edukacyjny, 60 minut.
Powitanie, rozmowa wstępna, krótkie przypomnienie ostatnich zajęć i ich celu w języku ucznia: „Odkrywam swój potencjał szkolno-zawodowy”
1. Temperament – burza mózgów
Uczeń zastanawia się, co oznacza słowo temperament oraz jakie są jego skojarzenia z tym słowem i notuje je na tablicy. Następnie wspólnie z nauczycielem określa definicję słowa temperament oraz w nawiązaniu do poprzednich zajęć mówi, jaka jest różnica między potencjałem, a temperamentem.
2. Kwestionariusz temperamentu – pogadanka i ćwiczenie
Nauczyciel krótko objaśnia uczniowi, jak należy wypełnić test. Następnie zadaniem ucznia jest wypełnienie kwestionariusza temperamentu wg Florence Littauer http://traugutt.net/lo/temperament/kwestionariusz.php.
Po ukończonym zadaniu uczeń czyta na głos wynik swojego testu i odnosi się do niego oraz wraz z nauczycielem podsumowuje wyniki. Po ukończeniu zadania przez ucznia, zapisuje on typ swojego temperamentu oraz jego najważniejsze składowe na kartonie formatu a3.
3. To jestem JA – podsumowanie zajęć
Uczeń wraz z nauczycielem omawia powstały plakat, wymienia swoje mocne i słabe strony, omawia gwiazdę sukcesu i wyniki kwestionariusza temperamentu oraz swoje CV. Nauczyciel mówi uczniowi, że kontynuacją tych zajęć będzie określenie na podstawie zdobytych informacji – ścieżki kariery zawodowej, wyboru szkoły itd.
4. Pytania do ucznia: Czego nowego dowiedziałeś się o sobie na zajęciach?
Autor: Marta Gągol – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…