Rewalidacja

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z autyzmem i lekką niepełnosprawnością intelektualną – zajęcia zdalne

Metryczka

Nauczyciel:

Aneta Sadowska-Chorążak

Stopień awansu zawodowego:

nauczyciel kontraktowy

Temat: Trening Umiejętności Społecznych

Klasa – I

Data:

04.05.2020 r.

Cele ogólne:

  • eliminowanie deficytów i dysfunkcji w porozumiewaniu się – zarówno werbalnie, jak i niewerbalnie
  • rozwijanie kompetencji społecznych
  • nauka utrzymywania koncentracji na zadaniu i zwiększania tolerancji dla bodźców rozpraszających
  • wyrównywanie różnic programowych

Cele szczegółowe – dziecko:

  • rozumie i potrafi wykonać zaplanowane zadania
  • potrafi działać wg określonego planu
  • potrafi zagrać w grę, podczas której wykazuje się umiejętnością strategii działania
  • potrafi przeczytać prosty tekst metodą sylabową
  • potrafi na konkretach dodawać i odejmować w zakresie 20

Metody i sposoby realizacji celów:

  • zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – platforma edukacyjna google Suite Hangouts
  • asynchroniczna
  • słowna
  • praktycznego działania
  • elementy metody behawioralnej
  • indywidualna
  • elementy integracji sensorycznej

Praktyczne wskazówki

Nauczyciel do pracy z dzieckiem wykorzystuje: karty pracy, dostosowane teksty do czytania, grę „Zgadnij Kto To?”. Wszystkie materiały pomocnicze zostały szybciej przesłane elektronicznie (Classroom) rodzicowi.

Przebieg lekcji:

  • przywitanie ucznia, stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery, pamiętając o nawiązaniu i utrzymywaniu kontaktu wzrokowego
  • zabawy paluszkowe
  • ćwiczenia matematyczne
  • rozwiązywanie zagadek
  • odpowiadanie całym zdaniem na pytanie nauczyciela
  • ćwiczenia umiejętności społecznych (gra)
  • czytanie tekstów metodą sylabową, łączenie obrazka z wyrazem
  • odpowiadanie na pytana: prawda, fałsz
  • pożegnanie ucznia przez powiedzenie „do widzenia”, pamiętając o nawiązaniu i utrzymaniu kontaktu wzrokowego

Autor: Aneta Sadowska-Chorążak – Czytelniczka Portalu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z autyzmem i lekką niepełnosprawnością intelektualną – zajęcia zdalne was last modified: 23 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

6 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

7 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

1 tydzień temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

3 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

3 tygodnie temu