Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 15 kwietnia 2019 roku.
Temat zajęć: Dary jesieni
Klasa: VII-VIII b
Data: 02.10.2018 r.
Czas zajęć: 45 min.
Cel główny:
- zapoznanie uczniów z charakterystycznymi cechami jesieni i jej darami
- uwrażliwianie uczniów na piękno przyrody
Cele operacyjne – uczeń:
- zapamiętuje nazwy darów jesieni
- potrafi wymienić charakterystyczne cechy jesieni
- zna nazwy pór roku
- szanuje przyrodę i jest wrażliwy na jej piękno
- wzbogaca swoje słownictwo czynne i bierne
- doskonali umiejętności komunikacyjne
- rozpoznaje i nazywa liście, warzywa, owoce
Metody pracy:
pokaz, obserwacja, pogadanka
Formy pracy:
indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne:
karteczki z nazwami darów jesieni, ilustracje przedstawiające dary jesieni, zeszyt, klej, karteczki z imionami, porą roku, miesiącem, dniem tygodnia, rzutnik, prezentacja multimedialna
Przebieg zajęć
I ZAJĘCIA WSTĘPNE
- Sprawdzenie obecności.
- Ustalenie nazwy dnia oraz daty – umieszczenie odpowiedniej etykiety na tablicy.
- Obserwacja stanu pogody i zjawisk przyrodniczych.
- Pokaz slajdów związanych z porami roku.
- Wstęp do tematu – wysłuchanie piosenki „Dary jesieni”.
II ZAJĘCIA WŁAŚCIWE
- Pokaz slajdów – dary jesieni, omówienie. Oglądanie, dotykanie, wąchanie darów jesieni przyniesionych przez nauczyciela.
- Przyporządkowanie kartek z nazwami owoców i warzyw do konkretnego obrazka.
- Zagadki – wskazanie ilustracji bądź napisu.
III ZAJĘCIA KOŃCOWE
- Podsumowanie wiadomości.
- Czynności porządkowe.
Pobierz cały materiał
Opracowanie: Ewelina Lemanek
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli