Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 9 kwietnia 2022 roku.
Temat: „Dzień Pluszowego Misia”
Data:
25.11.2021 r.
Prowadzący:
Katarzyna Kosek
Grupa:
3-latki, 4-latki, 5-latki
Forma:
praca indywidualna i zbiorowa
Cele ogólne:
- dostarczanie dzieciom okazji do świętowania dnia
- wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach
Cele operacyjne – dziecko:
- rozpoznaje postacie z bajek
- uważnie słucha piosenki
- dobrze się bawi
- potrafi dokładnie pokolorować obrazek
Metody:
- czynna: zabawa słowna z elementami ruchu
- słowna: wypowiada się na temat misia
- oglądowa: obserwuje prezentację
Pomoce:
- kolorowanka misia
- prezentacja
- magnetofon i piosenka „Miś Uszatek”
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie do tematu dnia – słuchanie piosenki „Miś Uszatek” – rozmowa z dziećmi na temat przyniesionych przez nie misiów.
- Przedstawienie prezentacji „Dzień Pluszowego Misia” oraz quiz – zagadki, skąd tego misia znamy i jak ma na imię (prezentacja ze zdjęciami m.in.: Misia Uszatka, Kubusia Puchatka, Paddingtona oraz bohaterów filmów „Sezon na misia”, „Między nami, misiami”, „Masza i Niedźwiedź”, „Kung Fu Panda”, Gumisie).
- Zabawa w „Lód” – gdy gra muzyka, dzieci tańczą z pluszakami w rytm muzyki, gdy muzyka cichnie, dzieci stoją w bezruchu.
- Rozdanie dzieciom kolorowanek z misiami i rozejście się do sal.
Autor: Katarzyna Kosek – Czytelniczka Portalu