W świecie wróżb i czarów – scenariusz Andrzejek dla dzieci z niepełnosprawnością

Opublikowano: 31 stycznia 2019 roku

szklana kula na stole

Scenariusz Andrzejek
Temat: Andrzejki – w świecie wróżb i czarów

 

Czas pracy: ok. 20 min. x 5 grup (od 9.00 do 11.30)

Cel główny: Kultywowanie tradycji andrzejkowych.

Dla kogo: dzieci przedszkolne w wieku 4 lat, dzieci ze znaczną i umiarkowaną niepełnosprawnością SP

Formy – grupowa, zespołowa

Metody:

  • słowne, poglądowe, praktyczne
  • pracy we współpracy
  • aktywizujące
  • integracyjne
  • pedagogika zabawy

Techniki:

  • taneczne
  • ruchowe

Środki dydaktyczne:

  • brama (wejście do świata wróżb), lampki, ognisko, szafka z miksturami, kociołek z dużą łyżką, dekoracje sali: pająki, nietoperze, księżyc, przepis, plakat, butelki z napojami, wróżby: plakat na lustrze z imionami chłopców i dziewcząt, magiczne wiadro z wróżbami, łowienie ryb, magiczne pudełko (dwustronne wypełnione żelkami kolorowymi papierkami)

Przebieg zajęć

Lp.PRZEBIEG ZAJĘĆCELE SZCZEGÓŁOWE

Gość:

1.Czarownica wita gości, zaprasza ich do sali i pokazuje, aby byli cicho. Przechodzą przez magiczny tunel do sali.
  • potrafi zachować ciszę
  • potrafi przejść przez magiczny tunel
2.Czarownica rozdaje instrumenty. Goście budzą hałasem czarownice. Czarownice wstają, witają się z gośćmi. Zapraszają do wspólnej zabawy oprowadzają po sali.
  • umie grać na instrumentach
  • wie, kto to jest czarownica i potrafi się przywitać
  • potrafi razem się bawić
3.Czarownice szukają magicznego napoju. Proszą gości o pomoc. Czarownica pokazuje przepis na magiczny napój. Goście razem, wg wzoru szukają odpowiednich butelek. Wlewają do kociołka i mieszają.
  • wie, do czego służy kociołek
  • rozumie, co to jest przepis
  • umie przelać napój z butelki do kociołka
  • potrafi mieszać dużą łyżką
4.Czarownice i dzieci stają wokół kociołka i wspólnie czarują napój – tańczą i mówią magiczne zaklęcia.
  • umie powtarzać kroki i słowa za czarownicą
5.Czarownice rozlewają napój do kubków.
  • potrafi pić z kubka
6.Wróżby w zależności od możliwości psychofizycznych gości.
  • wie, co to są wróżby
  • umie wyciągnąć wróżbę z wiaderka
  • umie łowić rybę
  • potrafi odkryć wróżbę z imieniem
5.Magiczne pudełko z żelkami.
  • umie wypowiadać zaklęcia
  • potrafi wyciągnąć z pudełka żelki
6.Pożegnalne zdjęcie.

Pożegnanie i podziękowanie za wspólną pracę.

  • potrafi ustawić się do zdjęcia
  • umie się pożegnać

 

Scenariusz Andrzejek opracowała: Joanna Kolenda

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz