Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 27 maja 2019 roku.
Program wychowawczo-profilaktyczny
dla klasy VI b Szkoły Podstawowej na rok szkolny 2017/2018
Cele wychowawcze:
- integrowanie zespołu klasowego
- rozwijanie umiejętności nazywania własnych stanów emocjonalnych
- poszerzanie wiedzy na temat społecznie akceptowanych sposobów radzenia sobie z emocjami
- dostrzeganie i nagradzanie zachowań kulturalnych
- zapobieganie wszelkim przejawom agresji słownej i wulgaryzmom
- nauka poszanowania cudzej własnosci
- kształtowanie nawyków poprawnego zachowania sie w sytuacjach dnia codziennego
- poznawanie i przestrzeganie podstawowych norm społecznych
- nauka kulturalnego zachowania
- wdrażanie do przestrzegania norm współżycia w grupie
- kształtowanie szacunku dla osób starszych
- poszerzanie wiedzy na temat szkodliwego wpływu mediów
- nauka wybierania ciekawych programów telewizyjnych oraz odpowiednich gier komputerowych
- uczenie ciekawych sposobów spedzania czasu
- kształtowanie świadomości własnego „ja” i poczucia własnej wartości
- wdrażanie do samodzielnosci
- kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych i higienicznych
- wprowadzanie uczniów w kręgi życia społecznego
- kształtowanie nawyku dbałości o schludny wygląd
- dbanie o aktywne uczestnictwo dzieci w kulturze
- wdrażanie do autoprezentacji
Sposoby realizacji celów wychowawczych:
- stwarzanie sytuacji wychowawczych umożliwiających dzieciom przyswajanie norm współżycia w grupie
- umożliwianie spotkań z rówieśnikami
- umożliwienie dzieciom brania aktywnego udziału w życiu szkoły oraz reprezentowania jej w różnych konkursach i podczas występów
- poszerzanie wiedzy uczniów na temat mediów i ich wpływu na nasz organizm
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm
- motywowanie uczniów do wybierania zachowań akceptowanych społecznie
- nagradzanie uczniów przejawiających zachowania kulturalne, pozytywne i radzących sobie z negatywnymi emocjami
- wykorzystywanie tablicy sukcesów
- jasne wytyczanie granic
- stała współpraca z rodzicami w celu ustalania zbliżonego frontu oddziaływań
- rozpoznawanie środowiska wychowawczego uczniów
Oddziaływania wychowawcze będą zmierzały do ukształtowania wychowanka:
- znającego normy kulturalnego zachowania
- potrafiącego nazwać własne stany emocjonalne
- potrafiącego radzić sobie z różnymi emocjami
- szanującego cudzą własność
- potrafiącego kulturalnie rozmawiać
- szanującego osoby starsze
- właściwie zachowującego się w miejscach publicznych
- mającego poczucie przynależności do swojej klasy
- mającego właściwe nawyki higieniczne
- potrafiącego korzystać z mediów w sposób racjonalny
- dbającego o czystosć i porządek w klasie i poza nia
- szanującego prawa kolegów i koleżanek z klasy, otwartego na kontakty z osobami spoza klasy i znającego swoje mocne strony
- przestrzegającego zasady BHP
Pobierz cały Program
Autor: Iwona Zipser – Czytelniczka Portalu