Program wychowawczo-profilaktyczny dla klasy szóstej

Opublikowano: 27 maja 2019 roku

Program wychowawczo-profilaktyczny 

dla klasy VI b Szkoły Podstawowej na rok szkolny 2017/2018

Cele wychowawcze:
  • integrowanie zespołu klasowego
  • rozwijanie umiejętności nazywania własnych stanów emocjonalnych
  • poszerzanie wiedzy na temat społecznie akceptowanych sposobów radzenia sobie z emocjami
  • dostrzeganie i nagradzanie zachowań kulturalnych
  • zapobieganie wszelkim przejawom agresji słownej i wulgaryzmom
  • nauka poszanowania cudzej własnosci
  • kształtowanie nawyków poprawnego zachowania sie w sytuacjach dnia codziennego
  • poznawanie i przestrzeganie podstawowych norm społecznych
  • nauka kulturalnego zachowania
  • wdrażanie do przestrzegania norm współżycia w grupie
  • kształtowanie szacunku dla osób starszych
  • poszerzanie wiedzy na temat szkodliwego wpływu mediów
  • nauka wybierania ciekawych programów telewizyjnych oraz odpowiednich gier komputerowych
  • uczenie ciekawych sposobów spedzania czasu
  • kształtowanie świadomości własnego „ja” i poczucia własnej wartości
  • wdrażanie do samodzielnosci
  • kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych i higienicznych
  • wprowadzanie uczniów w kręgi życia społecznego
  • kształtowanie nawyku dbałości o schludny wygląd
  • dbanie o aktywne uczestnictwo dzieci w kulturze
  • wdrażanie do autoprezentacji
Sposoby realizacji celów wychowawczych:
  • stwarzanie sytuacji wychowawczych umożliwiających dzieciom przyswajanie norm współżycia w grupie
  • umożliwianie spotkań z rówieśnikami
  • umożliwienie dzieciom brania aktywnego udziału w życiu szkoły oraz reprezentowania jej w różnych konkursach i podczas występów
  • poszerzanie wiedzy uczniów na temat mediów i ich wpływu na nasz organizm
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm
  • motywowanie uczniów do wybierania zachowań akceptowanych społecznie
  • nagradzanie uczniów przejawiających zachowania kulturalne, pozytywne i radzących sobie z negatywnymi emocjami
  • wykorzystywanie tablicy sukcesów
  • jasne wytyczanie granic
  • stała współpraca z rodzicami w celu ustalania zbliżonego frontu oddziaływań
  • rozpoznawanie środowiska wychowawczego uczniów
Oddziaływania wychowawcze będą zmierzały do ukształtowania wychowanka:
  • znającego normy kulturalnego zachowania
  • potrafiącego nazwać własne stany emocjonalne
  • potrafiącego radzić sobie z różnymi emocjami
  • szanującego cudzą własność
  • potrafiącego kulturalnie rozmawiać
  • szanującego osoby starsze
  • właściwie zachowującego się w miejscach publicznych
  • mającego poczucie przynależności do swojej klasy
  • mającego właściwe nawyki higieniczne
  • potrafiącego korzystać z mediów w sposób racjonalny
  • dbającego o czystosć i porządek w klasie i poza nia
  • szanującego prawa kolegów i koleżanek z klasy, otwartego na kontakty z osobami spoza klasy i znającego swoje mocne strony
  • przestrzegającego zasady BHP

Pobierz cały Program

 

Autor: Iwona Zipser – Czytelniczka Portalu

 

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz