Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 7 sierpnia 2016 roku.
Magdalena Maślarz
Nauczyciel mianowany
Przedszkole Integracyjne Nr 89
im. Juliana Tuwima
ul. Oporowska 1
53-434 Wrocław
Data rozpoczęcia stażu 01.09.2015r.
Wymiar stażu 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu 31.05.2018r.
Wrocław 2015 r.
Pobierz cały materiał w formacie doc
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
LP. | ZADANIA | FORMY REALIZACJI | TERMIN |
1 | Poznanie procedury związanej
z własnym awansem zawodowym. |
· Analizowanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
· Analiza dokumentacji przedszkolnej niezbędnej przy opracowaniu planu rozwoju zawodowego. · Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. · Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |
wrzesień 2015 r. |
2 | Systematyczne poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych
w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej. Systematyczne poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej. |
· Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego, kursach, szkoleniach, warsztatach, szkoleniowych radach pedagogicznych zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami przedszkola.
· Praca w zespole ds. ewaluacji. · Systematyczne zapoznawanie się z najnowszą literaturą z zakresu pedagogiki specjalnej i psychologii.
|
cały okres stażu |
3 | Pełnienie dodatkowych funkcji w przedszkolu powierzonych przez dyrektora
|
· Koordynowanie Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w placówce
· Redagowanie gazetki przedszkolnej ”Wesołe przedszkole” · i innych funkcji przydzielonych przez dyrektora wedle bieżących potrzeb
|
cały okres stażu |
4 | Współpraca z rodzicami w celu ukierunkowania pracy terapeutycznej dziecka w domu:
|
· Opracowanie Programów Terapii Domowej
· indywidualne konsultacje z rodzicami · wywiady diagnostyczne, · omówienie wyników obserwacji, diagnoz, Ocen Funkcjonowania Dziecka · wspieranie opiekunów dzieci pełniących rolę rodziny zastępczej · organizowanie warsztatów dla rodziców · Zachęcanie rodziców do udziału w konkursach, akcjach i kiermaszach. · Udział rodziców w uroczystościach i imprezach przedszkolnych. · Angażowanie rodziców do pracy na rzecz przedszkola i grupy.
|
cały okres stażu |
5 | Promocja placówki poprzez przygotowanie i udział dzieci w konkursach i przeglądach. | · Udział dzieci w konkursach i przeglądach: muzycznych, plastycznych, teatralnych, tematycznych. | cały okres stażu |
6 | Wzbogacanie, rozwijanie oraz doskonalenie swojego warsztatu pracy. | · Tworzenie własnych pomocy dydaktycznych i wprowadzanie własnych rozwiązań metodycznych.
|
cały okres stażu |
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
LP. | ZADANIA | FORMY REALIZACJI | TERMIN |
1. | Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. | · Opracowywanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera:
· tworzenia dokumentacji przedszkolnej, · narzędzi pracy – arkuszy obserwacji, planów miesięcznych, scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych, zaproszeń, podziękowań, dyplomów, · Programów terapeutycznych, Ocen Funkcjonowania Dziecka, · Okresowa ocena poziomu funkcjonowania dziecka uwzględniająca ocenę efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej · Prezentacji multimedialnych zarówno do rad szkoleniowych, jak stosownie do potrzeb placówki · obserwacja i diagnoza dzieci przy za pomocą, kart obserwacji, testów diagnostycznych, np. profil Psychoedukacyjny Schoplera wraz wykorzystaniem innych programów diagnostycznych |
cały okres stażu |
2. | Wykorzystanie Internetu i programów multimedialnych. | · Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych, encyklopedii i programów multimedialnych.
· Komunikowanie się z innymi nauczycielami w celu wymiany doświadczeń. · Wymiana informacji z Dyrekcją P- 89 drogą mailową (skrzynka służbowa) dotyczącą organizacji pracy przedszkola. |
cały okres stażu |