Dzień Babci i Dziadka – konspekt katechezy dla uczniów z autyzmem oraz z niepełnosprawnością umiarkowaną i znaczną

Opublikowano: 4 czerwca 2021 roku

Temat katechezy: Dzień Babci i Dziadka

Grupa:

uczniowie z autyzmem z niepełnosprawnością umiarkowaną i znaczną, kl. IV-VIII

Cel ogólny:

Pamiętam o babci i dziadku

Cele operacyjne – uczeń:

  • odpowiada na pytanie, jak ma na imię babcia i dziadek
  • pisze na polecenie wyrazy: BABCIA, DZIADEK
  • segreguje obrazki z babcią i dziadkiem
  • dopasowuje etykiety z wyrazami: BABCIA, DZIADEK do obrazków

Pomoce dydaktyczne:

  • przykładowe drzewo genealogiczne
  • zeszyt ucznia, długopis
  • etykiety z wyrazami: BABCIA, DZIADEK, obrazki z babcią i dziadkiem
  • kartka kolorowego papieru, serduszko – różne materiały, bilecik z życzeniami, kredki
  • laptop, teledysk Dziadziu i Babcia

Metody:

  • podająca
  • aktywizująca: elementy arteterapii, Metody Domana
  • eksponująca
  • praktyczna

Plan katechezy

  1. Przywitanie uczniów
  2. Modlitwa
    • Uczniowie wraz z katechetą mówią Modlitwę Pańską
  3. Zainteresowanie uczniów
    • Prezentacja przykładowego drzewa genealogicznego, wskazywanie babci i dziadka, dopasowywanie etykiet: BABCIA, DZIADEK
    • Pisanie w zeszycie wyrazów: BABCIA, DZIADEK
    • Segregowanie obrazków z babcią i dziadkiem
  4. Opracowanie tematu różnymi metodami
    • Pytanie do uczniów: jak ma na imię twoja babcia? Jak ma na imię twój dziadek?
    • Przygotowanie laurki dla babci i dziadka – uczniowie przyklejają na pierwszej stronie wcześniej przygotowane serce (mogą być różne materiały), w środku przyklejają wcześniej przygotowany bilecik z życzeniami. Jeśli dzieci potrafią, dodatkowo ozdabiają laurkę wg własnego pomysłu, z pomocą lub samodzielnie dzieci podpisują laurkę swoim imieniem
  5. Utrwalanie materiału
  6. Modlitwa

Autor: Katarzyna Krysik – Czytelniczka Portalu

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz