Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 2 marca 2019 roku.
Ocena efektywności Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego uczennicy z autyzmem, klasa V a
Data sporządzenia dokumentu: 18.01.2019 r.
OBSZAR EWALUACJI |
OPIS OSIĄGNIĘĆ |
1. KTÓRE CELE ZOSTAŁY OSIĄGNIĘTE |
1. Cele edukacyjne:
· Dziewczynka stosuje poznane zasady uczenia się, co przekłada się na jej efekty pracy oraz polepszenie pamięci; · Znacząco poprawiła się technika oraz tempo czytania, uczennica rozumie przeczytany tekst, potrafi wskazać szczegółowe informacje; · Przepisując tekst popełnia coraz mniej błędów, pamięta o interpunkcji; · Wypowiedzi Laury są bardziej poprawne, stara się używać zdań rozwiniętych; · Nastąpił duży przełom w znajomości tabliczki mnożenia, która do tej pory sprawiała uczennicy ogromne trudności; · Chętnie stosuje pomoce dydaktyczne; · Znacząco rozwinęła zdolności plastyczne, przy wykonywaniu prac jest bardzo kreatywna; · Wzbogacił się jej zasób słownictwa, chociaż zdarza się, że używa nowopoznanych wyrazów w nieodpowiednim znaczeniu; · Nastąpiła ogromna poprawa w umiejętnościach uczennicy z języka angielskiego, dużo łatwiej zapamiętuje nowo poznane słówka, jest w stanie je powtórzyć, próbuje stosować poznane zasady gramatyki. 2. Cele terapeutyczne: · Odważniej wchodzi w kontakt z rówieśnikami; · Sporadycznie wchodzi w konflikt z innymi uczniami; · Bardzo rzadko zdarzają się zachowania niepożądane; · Dziewczynka wykazuje dość dobrą motywację do nauki, sporadycznie wykazuje niechęć do nauki, czy wykonywania polecenia nauczyciela; · Rozpoznaje swoje emocje i uczucia oraz innych dzieci; · Coraz lepiej radzi sobie w sytuacjach trudnych. |
2. W JAKI SPOSÓB ZADANIA ZOSTAŁY ZREALIZOWANE | Zadania realizowane były zgodnie z informacjami i wytycznymi zawartymi w IPET. Uczennica na każdych zajęciach siedziała obok nauczyciela wspomagającego, w dobrze oświetlonym miejscu, dbano również, aby uczniowie nie hałasowali. Stworzenie takich warunków spowodowało, że uczennica czuła się bezpiecznie i nie było zbyt dużo bodźców, które by ją rozpraszały.
Nauczyciele pracujący z dzieckiem w codziennej pracy prowadzili zintegrowane działania, tj.: · stosowanie metod pracy, które znacząco ułatwiły proces opanowania nowych wiadomości i umiejętności np. oparte na działalności praktycznej, na obserwacji, aktywizujące, oparte na pracy z tabletem oraz relaksacyjne; · karty pracy, sprawdziany, kartkówki dostosowywane były do możliwości uczennicy; · z materiału wybierano tylko najważniejsze informacje do zapamiętania oraz zaznaczano fragment tekstu jaki ma przeczytać; · przed omawianiem lektury, uczennica oglądała ekranizację książki, słuchała audiobooka, nauczyciela, który czytał fragment książki, samodzielnie czytała tylko wybraną część tekstu; · stosowano ocenianie zgodne z zapisem w SU, jak również brano pod uwagę wysiłek jaki uczennica wkładała w wykonanie zadania; · prace domowe były zadawane sporadycznie oraz dostosowywane były w taki sposób, aby uczennica mogła odrobić je samodzielnie; · podczas zajęć uczennica była doceniana, motywowana oraz otrzymywała pochwały słowne; · ściśle współpracowano z matką uczennicy. |
3. WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY | Poziom wiedzy i umiejętności uczennicy znacząco się zwiększył, jednakże nadal należy :
– rozwijać i poszerzać zakres wiedzy z poszczególnych przedmiotów; – utrzymać wysoką motywację do nauki języka obcego; – ćwiczyć umiejętność czytania i pisania oraz stosowania reguł ortograficznych; – rozwijać umiejętność poprawnego formułowania wypowiedzi i wzbogacać słownictwo; – angażować w życie kulturalne i społeczne szkoły; – rozwijać jej samodzielność; – stwarzać sytuacje do kontaktów z rówieśnikami i współpracy w grupie; – rozwijać zdolności plastyczne uczennicy; – w dalszym ciągu utrzymywać ścisły kontakt z rodzicami; W dalszej pracy z uczennicą należy stosować się do zaleceń zawartych w IPET. |
4. MODYFIKACJA IPET DOKONANA NA PODSTAWIE WOPFU | Wszystkie zalecenia i dostosowania zawarte w IPET, uważa się za nadal obowiązujące. Brak modyfikacji IPET. |
Podpis rodzica: | |
Podpisy osób uczestniczących w posiedzeniu Zespołu: | |
Podpis dyrektora: |
Opracowanie: Elwira Wilamowicz
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli