Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 23 maja 2020 roku.
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
na okres edukacji przedszkolnej
dla XXX
XXX, 2019
Opracowany w oparciu o rozporządzenie MEN z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania, kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
§ 6.1. Metryczka
Imię i nazwisko ucznia: XXX
Data i miejsce urodzenia: XXX
Klasa: oddział przedszkolny
Orzeczenie nr XXX z dnia XXX wydane przez PPP w XXX na okres wychowania przedszkolnego
§ 6.4. Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- Objęcie ucznia kształceniem specjalnym z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną
- Dziecko wymaga dodatkowej indywidualnej i stałej pomocy nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia specjalnego
- Realizacja programu wychowawczo-profilaktycznego z uwzględnieniem odpowiednich warunków i metod pracy dostosowanych do potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych
- Dostosowanie wymagań do specjalnych indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych.
§ 6.4. i § 6.10. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia
Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne | Dziecko niepełnosprawne ruchowo (zaburzenie napięcia mięśniowego, zaburzenie ośrodkowej koordynacji ruchowej). Obniżona sprawność manualna. Rozwój funkcji poznawczych na poziomie niepełnosprawności w stopniu lekkim. Zdolność długotrwałego zapamiętywania informacji werbalnych oraz zdolność różnicowania bodźców wzrokowych na poziomie przeciętnym. Sprawność ruchów manualnych (motoryki małej) również znajduje się na poziomie przeciętnym. Słabo rozwinięte zdolności poznawcze. Słabo rozwinięte myślenie obrazowe. Duże trudności z odtworzeniem układów przestrzennych wg wzoru. W słabym stopniu radzi sobie z przetwarzaniem informacji werbalnych. Krótkotrwała pamięć wzrokowo-przestrzenna oraz krótkotrwała pamięć informacji fonologicznych. Niska selektywność uwagi. Dziecko posiada duże trudności w skupieniu uwagi. XXX szybko się dekoncentruje. Wymaga stałego podtrzymywania motywacji. Wykazuje dużą potrzebę rozmowy nawet w trakcie wykonywania poleceń. Dziecko szybko się męczy podczas wykonywania zadań oraz wykonuje je powoli. Słabo rozwinięte funkcje wzrokowe. Nie rozumie relacji przestrzennych. U chłopca nie wykształciły się jeszcze funkcje słuchowe. Nie potrafi dzielić wyrazów na sylaby. Obniżona sprawność narządów mowy. U XXX nie utrwaliła się pionizacja języka. Zaburzona artykulacja mowy. Wypowiada się całymi zdaniami, używa wszystkich części mowy. U XXX stwierdza się niepełnosprawność ruchową, intelektualną w stopniu lekkim oraz trudności artykulacyjne mowy. |
Predyspozycje | XXX |
Zainteresowania | XXX |
Uzdolnienia | XXX |
Zakres i charakter wsparcia ze strony nauczycieli, specjalistów lub pomocy nauczyciela | – Indywidualne podejście – Dostosowanie wymagań do możliwości ucznia – Zajęcia logopedyczne – Zajęcia rewalidacyjne – Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – Pomoc nauczyciela wspomagającego |
Przyczyny niepowodzeń ucznia | – Niskie możliwości intelektualne ucznia – Niepełnosprawność ruchowa – Zaburzenia mowy |
Pobierz cały program
Autor: Lidia Wąchała – Czytelniczka Portalu