Program „Proaktywny i reaktywny – strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów”

Program „Proaktywny i reaktywny – strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów” zajęcia oparte na odziaływaniach socjoterapeutycznych Wprowadzenie Program opracowany został z powodu występujących licznych trudnych zachowań wychowanków, utrudniających pracę… Zobacz więcej

Konspekt zajęć rozwijających kreatywność – kolaż „Kobieta XXI wieku”

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym Szkoła Przysposabiająca do Pracy: klasa II Przedmiot: Zajęcia Rozwijające Kreatywność Temat: „Kobieta XXI wieku” – kolaż. Imię i nazwisko prowadzącego:… Zobacz więcej

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

Okres stażu: 01.09.2020 r. – 31.05.2023 r. Imię i nazwisko: Marta Pawlukiewicz Stanowisko pracy: nauczyciel współorganizujący kształcenie ucznia niepełnosprawnego Miejsce: Szkoła Podstawowa im. A. Mickiewicza we Wręczycy Wielkiej Okres stażu:… Zobacz więcej

Jak rozwijać i wspierać u dziecka koncentrację uwagi?

Proces nauczania – uczenia się, obok budowania relacji, należy do najważniejszych wspólnych zadań nauczyciela (pedagoga, terapeuty) i ucznia. Możliwość uczenia się warunkują procesy poznawcze: spostrzeganie, uwaga, pamięć i myślenie. Nie… Zobacz więcej

Scenariusz zajęć edukacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – Nowalijki

Scenariusz zajęć edukacyjnych przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym II etap edukacyjny Ośrodek tygodniowy: Pierwsze warzywa. Ośrodek dzienny: Nowalijki. Czas trwania zajęć: 4 godz. lekcyjne… Zobacz więcej

Wyniki badań ankietowych rodziców dzieci z Zespołem Tourette’a

Zespół Gillesa de la Tourette’a (w skrócie ZT) określany jako zaburzenie neurorozwojowe charakteryzuje się występowaniem tików ruchowych i wokalnych. Diagnoza zespołu Tourette’a jest możliwa w momencie, gdy tiki widoczne są… Zobacz więcej