Matematyka i motoryka – scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Temat: Matematyka i motoryka Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym, I etap edukacyjny, 60 minut. Cele ogólne: usprawnianie motoryki małej… Zobacz więcej

Konspekt zajęć edukacyjnych prowadzonych Metodą Ośrodków Pracy

Konspekt zajęć edukacyjnych prowadzonych Metodą Ośrodków Pracy dla oddziału edukacyjno-terapeutycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym Ośrodek miesięczny: Dary jesieni Ośrodek tygodniowy: Jesienny sad Ośrodek dzienny: Gdzie kupujemy owoce? –… Zobacz więcej

Wiosenne brzmienia – scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Temat zajęć: Wiosenne brzmienia. Czas trwania zajęć: dwie godziny Miejsce zajęć: sala zajęć zespołu rewalidacyjno-wychowawczego Uczestnicy zajęć: wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ze współwystępującymi zaburzeniami (3 osoby) Środki… Zobacz więcej

Scenariusz zdalnych zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera

Temat: O emocjach słów klilka – co robić, gdy czuję złość? Scenariusz zdalnych zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na zdiagnozowany zespół Aspergera z wykorzystaniem interaktywnych kart… Zobacz więcej

Ćwiczenia funkcji poznawczych na bazie zabaw słuchowych

Procesy poznawcze rozwijają się u dziecka poprzez ćwiczenie poszczególnych funkcji poznawczych: spostrzeganie uwaga zapamiętywanie myślenie (procesy myślowe: analiza, synteza, uogólnianie, klasyfikowanie…) mowa. Bazą, na której rozwijają się procesy myślowe są… Zobacz więcej

Konspekt zajęć rewalidacyjnych z surdopedagogiem

Czas trwania zajęć: 60 min. Rozpoznanie (diagnoza): uczniowie słabosłyszący Cele: 1. Cel ogólny: Rozwijanie zdolności słuchowych, językowych oraz artykulacyjnych. 2. Cele szczegółowe: usprawnianie aparatu oddechowego – wydłużanie fazy wydechowej, zsynchronizowanie… Zobacz więcej

Komunikowanie się osób niesłyszących

WSTĘP ROZDZIAŁ I. Charakterystyka zaburzeń słuchu ….……………………………………5 1.1. Klasyfikacja uszkodzeń słuchu …………………………………………………………………5 1.2. Rodzaje niedosłuchów ………………………………………………………………………………8 1.3. Etiologia niedosłuchów ………………………………………………………………………….11   ROZDZIAŁ II. Metody nauczania osób niesłyszących …………………………….13 2.1. Metoda kombinowana… Zobacz więcej